ایده بسته بندی خلاقانه با هاردباکس

امروزه رقابت شدیدی بین تولیدکنندگان محصولات مختلف در بازارهای جهانی وجود دارد. برگ برنده در این رقابت با کسی است که از تمام ظرفیت ها برای معرفی محصول خود و جذب مشتری استفاده کند. یکی از این برگ های برنده مربوط به بسته بندی است. در رابطه با این موضوع میتوان با تکیه بر خلاقیت نقش بسته بندی را کمی پررنگ تر کرد. طرح های خلاقانه بسیاری وجود دارد که می تواند بسته بندی و محصول را به عنوان مکمل در کنار هم قرار دهد. در این مقاله چند ایده بسته بندی خلاقانه با هاردباکس را به شما ارائه می دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

اهمیت بسته بندی خلاقانه با هاردباکس

در واقع میزان استقبال مشتریان از یک کالا بر اساس عوامل مختلف تعیین می شود. کیفیت کالا یکی از مهم ترین عوامل است. البته در کنار کیفیت کالا باید مواردی چون بسته بندی مناسب کالا نیز مدنظر قرار گیرد. بسیاری از اوقات افراد محصولی را خریداری می کنند که به آن ها احساس خوبی می دهد.

 ویژگی بسته بندی خلاقانه با هاردباکس

در یک بسته بندی خوب باید ویژگی هایی مانند رنگ ، بافت ، طرح ، متن و شکل را مدنظر قرار داد. این ویژگی ها بیشترین تأثیرگذاری را بر جذابیت محصول و جذب مشتری دارد و استفاده از طرح های خلاقانه و مبتکرانه بسیار حائز اهمیت است. اگر بسته بندی اصولی و خلاقانه باشد باعث افزایش فروش محصول می شود.

با وجود بسته بندی ‌ها و گزینه ‌های جعبه موجود در بازار ، انتخاب مناسب ترین راه حل بسته بندی برای محصول اغلب دشوار به نظر می آید. بیایید نگاهی بیندازیم به انواع مختلف گزینه ‌های بسته بندی با جعبه که می ‌توانید برای افزایش ارزش محصول و ایجاد تجربه بهتر برای مشتری خود از آنها استفاده کنید.

  • اول، بسته بندی با جعبه های مقوایی.
  • دوم، بسته بندی با جعبه ‌های کارتنی.
  • سوم، بسته بندی هاردباکس.
  • چهارم، بسته بندی با جعبه‌ های دوپلکس.
  • پنجم، بسته بندی با جعبه‌ های پلاستیکی.

امروزه در زمینه بسته بندی و جعبه سازی بازار رقابتی شدیدی به وجود آمده است. وارد شدن و ماندن در این بازار رقابتی دشوار است و نیاز به بکار بردن ایده های خلاقانه دارد. طراحی بسته بندی باید به گونه ای گویا و خاص باشد که در کمتر از هفت ثانیه مشتری را متقاعد کند که از آن محصول استفاده کند. اکثریت مردم در سراسر جهان محصولات را با توجه به ظاهری که دارد انتخاب می کنند در حالی که حتی ممکن است به آن محصول احتیاجی نداشته باشند و تنها ظاهر محصول توجه مشتری را به خود جلب کرده است.

انواع بسته بندی از لحاظ انعطاف پذیری:

  • اول، بسته بندی انعطاف ناپذیر یا سخت.
  • دوم، بسته بندی هوشمند.
  • سوم، بسته بندی انعطاف پذیر.
بیشتر بخوانید  برای تولید جعبه های هاردباکس به چه مواردی نیاز است؟

انواع بسته بندی از لحاظ انعطاف پذیری

تعدادی ایده بسته بندی خلاقانه با هاردباکس به شما معرفی خواهیم کرد که به شرح زیر است:

  • اول، بسته بندی که طراحی می کنید باید به قدر کافی چشم نواز و دلربا باشد. اگر محصول شما طراحی دلنشینی داشته باشد به راحتی توجه مردم را به خود جلب خواهد کرد. به طور مثال محصولات بهداشتی و آرایشی اگر دارای رنگ های ملایم و طرح های منحصر به فرد باشند حس تمیزی و پاکیزگی را به مشتری القا خواهند کرد.
  • دوم، اگر محصول شما کاربرد خاصی دارد و ممکن است خطرناک باشد، می توانید با بسته بندی تا حدودی ترسناک به مشتری بفهمانید که محصول ممکن است خطراتی داشته باشد.
  • سوم، بسته بندی های خنده دار و مرتبط با محصول می تواند به راحتی توجه مشتری را به خود جلب کند.
  • چهارم، طراحی بسته بندی می تواند به گونه ای باشد که به مشتری طریقه مصرف محصول درونش را آموزش دهد.
  • پنجم، با توجه به نوع محصول، گاهی اغراق کردن در طرح روی بسته نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت.
  • ششم، بسته بندی می تواند نمای کلی از خود محصول باشد.
  • هفتم، طراحی بسته باید به گونه ای باشد که حمل آن برای خریدار آسان و بدون دردسر باشد. بسته های خیلی حجیم و بدون دستگیره شرایط حمل را برای مشتری سخت می کند.
  • هشتم، انگیزه استفاده از آن محصول را به واسطه بسته بندی در مشتری ایجاد کنید. به طور مثال در بسته بندی خود از معمایی استفاده کنید که مشتری در صورت خرید محصول بتواند آن معما را حل کند.
  • نهم، اگر محصولی که تولید می کنید کاربردی به عنوان هدیه است، می توانید بسته ای را طراحی کنید که کار مشتری را راحت تر کرده و نیاز به هزینه اضافی برای خرید جعبه کادویی نداشته باشد.
  • دهم، برای طراحی بسته می توانید از خود محصول یا موارد مرتبط به آن، الهام بگیرید. به طور مثال اگر محصول شما عطری با بوی چوب یا یک گیاه خاص است، بسته آن می تواند طرح چوب یا به شکل همان گیاه باشد.
  • یازدهم، در صورتی که محصولی انعطاف پذیر و قابل مانور دادن دارید، می توانید بسته بندی های عجیب و غریب اما گویا استفاده کنید، اینکار مشتری را وادار می کند که به ماهیت محصول درون بسته پی ببرند و حس کنجکاوی خود را آرام کنند.
  • دوازدهم، اگر محصول شما آسیب پذیر و شکننده است از طراحی های لوکس بر روی هارد باکس استفاده کنید. این کار حسی را به مشتری القا می کند که روی محصول به خوبی کار شده، از مواد با کیفیت استفاده شده و بسته ی به کار رفته به خوبی از آن مراقب می کند در نتیجه ارزش محصول در نظر مشتری بالا می رود.
  • سیزدهم، طراحی بسته بندی برای محصولات مربوط به کودکان باید دارای رنگ های شاد و سر زنده باشند و از طرح های عروسکی محبوب کودکان استفاده کنید.
  • چهاردهم، چهار چوب خاصی برای طراحی های خود قائل نشوید و در طراحی بی پروا باشید.
  • پانزدهم، طرح های ساده یا تک رنگ در جعبه سازی و کارتن سازی همیشه جایگاه خاصی در بین مردم دارند و از مد نمی افتد.
  • شانزدهم، برای بسته بندی مواد غذایی از طرح های وسوسه انگیز استفاده کنید که اشتهای مشتری را برانگیزد.
  • هفدهم، امروزه تمام دنیا به دنبال راهی برای نجات محیط زیست هستند شما می توانید بسته هایی طراحی کنید که علاوه بر آسیب نزدن به محیط زیست، طرفداران محیط زیست را که تعداد کمی هم نیستند به سمت محصول خود بکشید.
بیشتر بخوانید  بررسی تفاوت‌های بین جعبه سفارشی و جعبه آماده؛ کدام بهتر است؟

بسته‌ بندی هارد باکس:

هارد باکس جعبه‌ مقوایی سختی است که در تولید آن از مقوای بسیار متراکم و ضخیم استفاده می ‌شود. این مقوا را در اصطلاح مقوای مغزی می ‌نامند. چرا که لازم است حتما روکشی روی آن کشیده شود. این روکش می ‌تواند مقوا، پارچه، چرم مصنوعی و مواردی از این دست باشد. البته در تولید هارد باکس می ‌توان به جای مقوای مغزی از فیبر یا MDF  نازک نیز استفاده نمود. ساده ترین نمونه جعبه های سخت جعبه‌ های تلسکوپی یا دو تکه است.

برای تولید هاردباکس نیازی به ماشین آلات عظیم نیست و آن ها اغلب دست ساز هستند. قیمت تمام شده هاردباکس اکثراً نسبت به جعبه‌ های مقوایی و فلوت‌ دار گرانتر می باشد. همین باعث شده تا بیشتر در بازاریابی فناوری و مدل های لوکس لوازم آرایشی و جواهرات کاربرد داشته باشد. به راحتی می ‌توان ویژگی ‌هایی مانند سکو ، پنجره، درب، لولا، کشو، فوم و مواردی از این دست را در هارد باکس ارائه نمود.

برای سفارش بسته بندی کالا باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • اول، جعبه اندازه مناسبی داشته باشد.
  • دوم، جنس مرغوبی داشته باشد.
  • سوم، طرح مناسبی داشته باشد.
  • چهارم، به آسانی بتوان استفاده کرد.
  • پنجم، خاص و منحصر به محصول باشد.
  • ششم، معرف برند باشد.

انواع ایده بسته بندی خلاقانه با هاردباکس

یک بسته بندی خلاقانه با هاردباکس مشتری را جذب می کند و پیام مورد نظر شما را به او می رساند. در دنیای رقابتی امروز اهمیت بسته بندی کمتر از کیفیت محصول نیست. علاوه بر جذاب بودن کاربردی بودن آن هم نیزمهم است.
شاخص کردن محصولتان در میان ده ها محصول که در قفسه ها در کنار آن قرار دارند ممکن است کار دشواری باشد. در این مقاله چند ایده بسته بندی خلاقانه با هارد باکس را برای شما آورده ایم.

چند نمونه از ایده چاپ و بسته بندی خلاقانه نشان داده شده است تا الهام بخش شما در طراحی بسته بندی محصول تان باشد.

بسته‌ بندی هارد باکس

انواع بسته بندی از لحاظ انعطاف پذیری

 ویژگی بسته بندی خلاقانه با هاردباکس

ایده بسته بندی خلاقانه با هاردباکس

ایده بسته بندی خلاقانه با هاردباکس