بررسی تفاوت‌های بین جعبه سفارشی و جعبه آماده؛ کدام بهتر است؟

یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران کسب و کارهای داری محصول فیزیکی بسته بندی یک محصول است. معمولا مدیران بین جعبه سفارشی و جعبه آماده باید یک گزینه را انتخاب کنند. بسته بندی جعبه آماده و جعبه سفارشی هر دو می توانند مفید باشند. بسته بندی آماده، انتخاب های محدودی در رنگ ها و طرح ها دارد. کسب و کارها به دلیل این محدودیت ها به سمت سفارشی سازی حرکت می کنند.

بنابراین، اکثر مشاغل به دنبال بسته بندی با کیفیت بالا و منحصر به فرد با چندین ویژگی سفارشی هستند که می تواند به آنها کمک کند تا به اهداف فروش خود برسند و موفق شوند. شرکت های بزرگ همیشه بسته بندی سفارشی را ترجیح می دهند تا از دیگران متمایز شوند.

جعبه سفارشی و جعبه آماده

در این عصر مدرن، روندها به سمت فناوری حرکت می کنند. در عصر تکنولوژی، بسته بندی جایگاه خود را حفظ کرده و به اوج خود رسیده است. این به دلیل تحقیقات فناوری پیشرفته در سراسر جهان است. ماشین آلات و تجهیزات چاپ پیشرفته شکاف بزرگی را در بسته بندی های قدیمی و جدید ایجاد می کند.

با یافتن روش‌های جدید، حالا همه کسب و کارهای بزرگ خواستار دقت و شخصی‌سازی در جعبه‌ها هستند. لازم است که نام تجاری آنها فقط از طریق سفارشی سازی جعبه ها انجام شود. آنها نمی توانند با استفاده از جعبه های از پیش ساخته به این اهداف دست یابند. بسته بندی سفارشی همیشه با طرح های سفارشی و اندازه های سفارشی گزینه بهتری است.

در برخی اوقات و برای کسبو کارهای کوچک تر جعبه های آماده در صنعت مرسوم تر هستند. این جعبه های از پیش ساخته شده با ابعاد ثابت و شناخته شده هستند و به راحتی در وب سایت های آنلاین انتخاب می شوند. آنها به راحتی در اینترنت در اندازه های خاص و اشکال محدود در دسترس هستند. پس کجا دنبال بسته بندی جعبه سفارشی باشیم؟

جعبه سفارشی چیست؟

وقتی صحبت از بسته بندی راه راه می شود، جعبه های سفارشی به طور خاص برای محصول شما بر اساس ابعاد، وزن و شرایط حمل و نقل آن طراحی می شوند. آنها همچنین اغلب به صورت سفارشی چاپ می شوند تا عناصر برند منحصر به فرد، آرم و پیام شما را منعکس کنند. بیش از ظروف، جعبه های سفارشی به عنوان سفیران عمل می کنند و هویت متمایز برند شما را به نمایش می گذارند و محصول شما را از رقبا متمایز می کنند.

 

همانطور که از نام آن پیداست، بسته بندی سفارشی به شما این امکان را می دهد که بسته بندی متناسب با محصول خود طراحی کنید نه اینکه صرفاً به یک جعبه عمومی که فقط محصول در آن قرار می گیرد، بپردازید.

جعبه های سفارشی با توجه به نیازهای یک برند دارای ویژگی های مختلف با کیفیت بالا هستند. بسته به تقاضای مشتری، اینها در شکل، طرح، رنگ و اندازه موجود هستند. بنابراین، بهتر است بگوییم که جعبه سفارشی راه حلی برای بسته بندی بر اساس تقاضا هستند. طراحی جعبه ها به شیوه ای پیشرفته باعث رضایت مشتریان میشود. آنها کاربر پسند، چشم نواز و منحصر به فرد هستند. آنها در ابعاد، رنگ ها (CMYK)، اندازه ها و اشکال گسترده موجود هستند.

بیشتر بخوانید  مقوا هارد باکس چیست ؟

 

نیاز به جعبه بستگی به الزامات مشاغل دارد. کسب و کارهای کوچک خانگی مثل آنلاین شاپ های اینستاگرامی نیازمند این هستند که یک بسته بندی سفارشی ارزان قیمت برای محصولات خاص خود ارائه دهند تا هم برند خود راب یشتر به بازار معرفی کنند و هم با حفظ ویژگی های خود به مشتریان معرفی شوند. خرده فروش بر رضایت مشتری تمرکز دارد. بنابراین، آنها خواستار جعبه های اندازه سفارشی هستند.

ویژگی های جعبه سفارشی

شخصی سازی:

جعبه های آماده معمولاً دارای ویژگی های شخصی کمتری در طراحی هستند. آنها عمدتاً در طیف محدودی از رنگ ها، اندازه ها و اشکال برای استفاده عمومی هستند. شما می توانید از آنها در هر جایی که مناسب هستند استفاده کنید. اما جعبه های سفارشی به شکل شخصی محبوب هستند. مشتریان نیاز به زیباسازی از طریق رنگ های CMYK دارند. اغلب اوقات، برندها باید ویژگی های محصول را چاپ کنند. آنها لوگوی شرکت، اقدامات احتیاطی، اطلاعات محصول و بارکد سریال را چاپ می کنند. آنها همچنین تاریخ انقضا (در مورد بسته بندی مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی) و نحوه استفاده از آنها را چاپ می کنند. بنابراین اگر جعبه سفارسی نداشته باشند این کار غیرممکن است.

اهمین نشان دادن برند:

اکثر شرکت ها جعبه های آماده و از پیش ساخته شده را در مقادیر زیاد خریداری می کنند. آنها ویژگی های شخصی کمتری دارند. علاوه بر این، هیچ آگاهی از برند و محبوبیت آماری در جعبه های آماده وجود ندارد. هنگامی که در مورد جعبه های سفارشی صحبت می کنیم، آنها از نظر برندینگ عالی هستند. گاهی اوقات، آنها فقط برای اهداف برندینگ استفاده می شوند. ویژگی های سفارشی شده آنها می تواند به تبلیغ برند و افزایش ارزش آن در بازار کمک کند.

تغییرات منحصر به فرد:

یک برند قادر به تغییر جعبه های از پیش ساخته نیست. از سوی دیگر، جعبه های سفارشی با ویژگی های محدودی عرضه می شوند. طرح های آنها مطابق با نیاز و خواسته مشتری است. آنها حاوی محتوای چاپ شده در موقعیت های مشخص جعبه ای هستند که مشتری ارائه کرده است. از این رو به دلیل مزایایی که دارند در بازار محبوب هستند.

جعبه سفارشی و جعبه آماده

اندازه خاص:

جعبه های پیش ساخته در اندازه ها و شکل های بسیار متنوعی موجود هستند. آنها طیف گسترده ای از انتخاب مشتری را ارائه می دهند. در مقابل، جعبه های سفارشی دارای ویژگی هایی مطابق با نیاز مشتری هستند. بنابراین، برندها می توانند هزینه جعبه ها را از طریق جعبه هایی با ابعاد عالی کنترل کنند. با صرفه‌جویی 1هزار تومانی در یک جعبه، می‌توانید 100 هزار تومان در 100000 جعبه با کاهش اندازه آنها و ساخت جعبه‌های مناسب‌تر صرفه‌جویی کنید.

قابلیت استفاده:

شما می توانید از جعبه های بسته بندی از پیش ساخته شده در هر جایی که نیاز دارید استفاده کنید. شما می توانید از یک جعبه شکل به چند روش استفاده کنید. از طرف دیگر، جعبه های سفارشی مختص محصول هستند و فقط برای یک محصول مشخص شده قابل طراحی و استفاده هستند. علاوه بر این، محصولات به دلیل اندازه سفارشی ایمن و محافظت می شوند. از این رو این جعبه ها به بسته بندی دیگری نیاز ندارند و آماده استفاده هستند.

بیشتر بخوانید  در چه زمانی از جعبه هاردباکس استفاده کنیم؟

 

صرفه جویی در هزینه:

تولید جعبه های پیش ساخته همیشه به صورت عمده است. اکثر برندها آنها را به میزان قابل توجهی تولید می کنند که هزینه تولید را کاهش می دهد. با این حال، در مورد جعبه های سفارشی، این جعبه ها بیشتر مورد تقاضای خرده فروشان هستند و از نظر کمیت با نسبت کمتری ساخته می شوند. هنگامی که آنها را در مقدار کمتری تولید می کنید، به طور قابل توجهی هزینه را افزایش می دهد. بنابراین، هزینه تولید بالاتر به دلیل طراحی سفارشی آن، نیازهای بیشتر نیروی انسانی متخصص و هزینه های اضافی است.

 

کیفیت:

کیفیت جعبه های پیش ساخته برای همه جعبه ها یکسان است، اما در مورد جعبه های سفارشی، کیفیت عمدتا به نیاز مشتری بستگی دارد. از این رو، آنها می توانند وزن زیاد را تحمل کنند، بازیافت شوند و از مواد دوستدار محیط زیست ساخته شوند.

جعبه سفارشی و جعبه آماده

ضمانت رنگ و طرح:

چاپ CMYK یا دیجیتال، صرف نظر از استفاده در تولید، عمدتاً یک نیاز مشتری است. در این مورد می توانیم به مشتریان در مورد عمر و کیفیت جعبه ها اطمینان دهیم. از این رو، جعبه های از پیش ساخته شده در همان رنگ و طرح موجود هستند، اما جعبه های سفارشی در شکل، رنگ و طرح دلخواه موجود هستند.

عمر و امنیت محصول:

بسته بندی سفارشی عمر بیشتری دارد و ماندگاری بالایی دارد. اندازه مورد نیاز حمل اشیاء را در آنها آسانتر می کند و محصولات را برای محیط زیست ایمن تر می کند. علاوه بر این، طراحی منحصر به فرد آن‌ها می‌تواند به ثابت‌تر و آسان‌تر کردن محصول کمک کند. اغلب، محصولات در بسته بندی های از پیش ساخته شده نامناسب می شوند، که باعث کاهش عمر محصول و ایجاد شکنندگی می شود.

گرافیک روی جعبه:

جعبه های پیش ساخته از نظر گرافیکی غنی نیستند. بدون شک، گرافیک غنی روی جعبه های سفارشی، تجربه و هزینه مشتری را افزایش می دهد. از این رو، تصاویر برای آگاهی از برند نیز مهم هستند.

سوالات متداول

جعبه سفارشی به چه معناست؟

بسته بندی سفارشی به این معنی است که بسته بندی مختص محصول شما طراحی شده است تا به جای انتخاب بسته بندی آماده ای که ممکن است محصول در آن قرار بگیرد، کاملاً مناسب باشد. افزودن عناصری مانند لوگوی شرکت، رنگ‌ها و شعار باعث می‌شود محصول شما در قفسه‌ها برجسته شود و مورد توجه قرار گیرد.

آیا جعبه های سفارشی ارزشش را دارند؟

جعبه های سفارشی می توانند از نظر مارک تجاری، رضایت مشتری و کارایی انجام سفارش تفاوت ایجاد کنند. اگرچه آنها بدون اشکال نیستند. اجرا، مونتاژ و هزینه همگی باید در فرآیند تصمیم گیری لحاظ شوند