انواع مدل هارد باکس

جعبه ی سخت که به اصطلاح انگلیسی آن به نام هارد باکس  معروف شده است، ترکیبی از مقوای سخت و روکشی از جنس کاغذ، چرم یا سایر تزئینات است که حس لوکس بودن و حفاظت تمام عیار را به محصول می دهد. جعبه های سخت یا هاردباکس، از نظر ظاهری، بسیار جذاب بوده و از لحاظ ساختار، حسی از اعتبار، تجمل و ظرافت را به شما انتقال می دهد. استفاده از هارد باکس برای جواهرات، وسایل الکترونیکی و یا گران قیمت ایده آل است. بسیاری از مصرف کنندگان هارد باکس را حتی مدت ها پس از خرید نگه داشته و مجددا مورد استفاده قرار می دهند. به این ترتیب با سفارش هارد باکس برای محصولات خود، می توانید شناخت بلند مدتی از برند یا نام تجاری ایجاد کنید‌.

نقش هارد باکس در بسته بندی های لوکس:

جعبه سخت نسبت به سایر بسته بندی ها دارای برتری هایی از جمله ضخامت بالا و امکان سفارشی سازی است. همچنین نوع بسته بندی یک محصول، نشان از کیفیت آن محصول را دارد و استفاده از هارد باکس برای این منظور بهترین انتخاب است.

ویژگی های هارد باکس چیست؟

  • _امکان اضافه کردن طرح های مختلف، تصاویر و برجستگی های متعدد به جعبه سخت
  • _مقاومت و ماندگاری بسیار بالای آن نسبت به جعبه های مقوایی ساده هم از لحاظ مواد و هم ظاهر
  • _حفظ و افزایش ماندگاری اسم برند نزد مشتریان
  • _ایجاد تصور بهتر نسبت به محصول و کیفیت آن
  • _جعبه ای با احساس لمس لذت بخش
  • _محافظت و حفظ امنیت تمام عیار از محصول
  • _امکان وارد کردن خاصیت مغناطیسی به جعبه
  • _ظاهری ساده و در عین حال بسیار لوکس و جذاب

انواع هاردباکس:

در این قسمت می خواهیم با انواع هارد باکس (جعبه سخت) و معایب و مزایای آن آشنا شویم با ما همراه باشید.

اول، جعبه کشویی:

در این نوع بسته بندی قسمت داخلی جعبه مانند قوطی کبریت از پوشش اطراف خود جدا شده و بیرون می آید. این نوع جعبه در دو حالت کشویی یک طرفه ، که یک طرف آن بسته و طرف دیگر باز می باشد و کشویی کبریتی، که دو طرف آن باز است، تولید می شود. مزایا: امن ترین در بین تمام جعبه سخت ها، راحتی در استفاده، استحکام بالا، بسیار شکیل. تفاوت جعبه کبریتی با یک طرفه در این است که جعبه کشویی یک طرفه امن تر و گران تر می باشد اما جعبه کشویی کبریتی ارزان تر است و به نسبت جعبه یک طرفه از امنیت کمتری برخوردار می باشد. معایب جعبه کشویی؛ محدودیت در ابعاد و وزن کالایی که در آن قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید  انواع بسته‌بندی کالا

دوم، جعبه درب و کفه­ (تلسکوپی):

جعبه سخت تلسکوپی از دو قسمت جدا تشکیل شده است که مانند جعبه بسته بندی آیفون داخل همدیگر می شوند. برای ایجاد امنیت بیشتر معمولا داخل این جعبه ها را وکیوم یا خلا می کنند. جعبه های تلسکوپی معروف ترین در بین جعبه سخت ها و همچنین ساده ترین در بین آن ها می باشد. مزایا این نوع جعبه ها در صرف کمترین زمان برای تولید (سریع ترین زمان برای تحویل)، ارزان ترین بین انواع جعبه سخت ها می باشد. اکثرا جعبه های بسیار بزرگ را تلسکوپی می سازند.

 سوم، جعبه درب و کفه­ (تلسکوپی) سه تکه:

تفاوت ظاهری آن با جعبه درب و کفه­ ساده اضافه شدن کفه ای به انتهای جعبه می باشد ، یعنی این جعبه شامل سه قسمت ؛ یک درب در بالای جعبه، بدنه و یک درب در انتهای آن می باشد. مزیت آن استحکام و زیبایی بیشتر نسبت به جعبه در و کفه ­ای است.

چهارم، سیگاری:

این مدل سبکی کلاسیک و ساده دارد که قسمت درب آن به بدنه چسبیده و جدا نمی شود. آهنربا و خاصیت مغناطیسی را در این نوع جعبه ها می توان اعمال کرد.

پنجم، کتابی:

این جعبه ساختار یافته جعبه سیگاری می باشد که هنگام باز و بسته کردن مانند صحافی کتاب عمل می کند و معمولا برای بسته بندی لوازم آرایشی لوکس، لباس و وسایل الکترونیکی استفاده می شود. این جعبه نیز در سه نوع ؛ ساده ، قفلی و مگنتی تولید می شود.

انواع مدل هارد باکس

ساده: این نوع جعبه که جزء ساده ترین نوع  آن ها است معمولاً با یک ربان بسته می شود و به خاطر همین حالت جعبه کادویی دارد. مزیت آن در بین بقیه جعبه های سخت مقرون به صرفه بودن ، باز و بسته شدن آسان و همچنین در زمان کوتاه تولید و عرضه می گردد . اما عیب آن درامنیت کمی است که دارد.

قفلی: قفلی  که در قسمت در آن، یک تکه اضافه برای چفت شدن دارد. مزیت این نوع جعبه نیز در ارزان بودن و باز و بسته نمودن آسان آن می باشد‌. عیب آن نیز در امنیت کم آن است.

مگنتی: که در قسمت در آن از مگنت (آهن ربا) استفاده می شود. مزیت آن امنیت بالا، باز و بسته شدن راحت در جعبه، جذابیت خاص به خاطر استفاده از مگنت در آن می باشد. اما عیب این نوع جعبه در گران بودن آن در بین تمام جعبه سخت ها  می باشد.

بیشتر بخوانید  تولید هارد باکس آماده | بررسی مزایا و معایب

انواع روکش هاردباکس:

روکش هارد باکس ها هم مانند داخله از تنوع بالایی برخوردار است . از انواع روکش های هارد باکس موارد زیر را می توان نام برد که به ترتیب ارزان ترین تا گران ترین می باشد.

  • اول، روکش کرافت.
  • دوم، روکش سلفون مات.
  • سوم، روکش گالینگور.
  • چهارم، روکش کاغذ رنگی یا فانتزی.
  • پنجم، روکش سلفون مخملی.

_روکش کرافت ارزان ترین روکشی است که دارای بافتی یک دست است و تمامی عیوب و خرابی های مقوا را می پوشاند.

_روکش سلفون مات از مرسوم ترین روکش هاست که تنوع رنگی بالایی دارد. روکش سلفون مات بهترین گزینه برای مشتریانی است که می خواهند توضیحاتی از محصول خود بر روی جعبه درج کنند و برای تیراژ های بالای هزار عدد مناسب است. توجه داشته باشید که این نوع روکش به علت اینکه دارای بافت یک دستی است پستی بلندی های مقوای زیرین خود را بیشتر از روکش های دیگر نمایان می کند.

_روکش گالینگور از بادوام ترین روکش ها محسوب می شود که در انواع گالینگور طرح چرم، طرح چوب، سنگ، پارچه، گل و غیره است. تنوع گالینگور ها در بافت و کیفیت جنس بسیار بالاست و مطابق با سلیقه مشتری انتخاب می شود.

_روکش کاغذ رنگی یا کاغذ فانتزی در جعبه های کادویی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و قابلیت چاپ افست هم دارا می باشد.

روکش سلفون مخملی بیشتر برای کالا های لوکس کاربرد دارد و بسیار شبیه سلفون مات است و تنها تفاوت آن در پرز روی سلفون می باشد که ظاهری شکیل تر به هاردباکس لاکچری می دهد. پرز مخمل این روکش به مرور زمان از بین می رود که از معایب این نوع روکش می باشد.

کلام آخر:

در حال حاضر، سفارش و تولید جعبه هارد باکس در کشورمان ایران نیز با گرایشات جدید امروز بسیار متقاضی دارد و برای تولید کنندگان لوازم لوکس، الکترونیکی و صادراتی بیشتر از این نوع جعبه ها استفاده می کنند. درست است که قیمت اینگونه جعبه ها نسبت به جعبه های مقوایی بالاتر است اما اگر در تیراژ های بالا و به صورت عمده سفارش داده شوند قیمت ارزان تری را شامل خواهد شد. هم چنین داشتن طرح و رنگ و خدمات چاپ به زیبایی اینگونه جعبه ها می افزاید که نتیجه ی آن فروش بالاتر و در بخش صادراتی موجب باقی ماندن برند در ذهن مشتریان می شود.