انواع بسته بندی جعبه سخت مخصوص صادرات

وقتی صحبت از صادرات کالا می شود، بسته بندی ایمن از اهمیت بالایی برخوردار است. انواع بسته بندی جعبه سخت مخصوص صادرات وجود دارد که ایمنی محصولات را در حین حمل و نقل تضمین می کند و از آسیب، آلودگی و سایر خطرات احتمالی محافظت می کند. در این مقاله، ما عوامل موثر در انتخاب یک بسته بندی مناسب صادراتی ایمن را بررسی می‌کنیم.

بسته‌بندی جعبه سخت چیست؟

جعبه سخت، بسته بندی ای است که معمولا از لایه ام دی اف و چوب استفاده می کند. امروزه با توجه به گرایش مردم به زیبایی و دوام، در نتیجه تولید این گونه جعبه ها رونق زیادی پیدا کرده است.

جعبه های سخت بیشتر برای محصولات گران قیمتی که ارزش مالی بالایی دارند استفاده می شود. این به این دلیل است که هزینه زیادی برای محصول خرج می شود و مهم است که سالم به دست مشتری برسد و از آن برای نگهداری محصول خود استفاده کند، زیرا دوام و ماندگاری محصول خریداری شده برای او مهم است.

جعبه سخت مخصوص صادرات

عوامل بسته بندی مناسب برای صادرات

برای حمل و نقل ایمن، باید در مورد نحوه بسته بندی کالاهای خود هوشیار باشید. با استفاده از بهترین شیوه‌های بسته‌بندی و سفارشی‌سازی آن‌ها متناسب با محصولات خود، می‌توانید ایمنی و امنیت محصولات خود را تقویت کنید و مطمئن شوید که آنها سالم و در شرایط بهینه به مقصد می‌رسند:

انتخاب مواد بسته بندی مناسب اساس حمل و نقل ایمن است. بنابراین بسته بنید جعبه سخت برای صادرات انتخاب خوبی است. در مورد نوع بسته بندی مناسب برای کالاهای خود و نحوه بسته بندی آنها تحقیق کنید، به خصوص اگر در حال بسته بندی مواد غذایی، نوشیدنی ها یا حتی اقلام شکننده هستید. تعداد زیادی لوازم بسته بندی در بازار وجود دارد، از مقرون به صرفه تا پایدار. انواع بسته‌بندی جعبه سخت مخصوص صادرات میتواند شامل این موارد باشد:

بسته بندی وکیوم: بسته بندی کالاها، به ویژه مواد غذایی و نوشیدنی ها، با استفاده از بسته بندی جعبه سخت  وکیوم می‌تواند به حفظ تازگی، محافظت از آنها در برابر آلودگی و جلوگیری از فاسد شدن کمک کند. برای صادرات چای ، بسته بندی سخت بهترین انتخاب برای حفظ طعم و عطر بدیع آن است و اطمینان حاصل می‌کند که مشتریان آن را با کیفیت مطلوب دریافت می کنند.

جعبه سخت دو جداره: از جعبه های دو جداره برای افزایش یکپارچگی ساختاری و دوام بسته بندی استفاده کنید. این نوع بسته بندی به ویژه هنگام حمل و نقل پوشاک و منسوجات که یکی از انواع محصولات صادراتی است، سودمند است. بسته بندی با جعبه های دو جداره تضمین می کند که آنها در شرایط عالی به مقصد خود می رسند.

جعبه مقوایی سخت: هنگام حمل اقلام سنگین تر یا حجیم تر، جعبه های مقوایی سنگین را انتخاب کنید که استحکام و انعطاف پذیری بیشتری را فراهم می کند و خطر آسیب در هنگام حمل و نقل را به حداقل می‌رساند.

همچنین شما باید برای انواع بسته بندی جعبه سخت مخصوص صادرات، بالشتک و محافظت کافی برای جلوگیری از آسیب احتمالی در حین جابجایی و تحویل فراهم کنید. برای این کار نکات زیر را در نظر بگیرید:

روکش حباب دار: اقلام شکننده یا ظریف را با روکش حباب دار بپیچید تا یک لایه محافظ ایجاد کنید که ضربه ها را جذب کرده و از شکستگی جلوگیری می کند.

فوم: هنگام بسته بندی اقلام با اشکال نامنظم یا اجزای متعدد، از فوم استفاده کنید. این فوم‌های برش سفارشی، محصولات را به خوبی در جای خود نگه می‌دارند و باعث جلوگیری از حرکت در حین حمل و نقل می‌شوند. فوم مخصوصاً برای حمل و نقل جواهرات مفید است.

بیشتر بخوانید  سفارش جعبه هاردباکس با چاپ فلکسو اختصاصی

بالش‌های هوا: برای وسایل سبک‌تر، بالش‌های هوا می‌توانند به عنوان یک بالشتک عمل کنند، فضاهای خالی را پر کنند و خطر جابجایی و آسیب احتمالی را کاهش دهند.

بسته بندی کوچک: هنگام حمل اقلامی که نیاز به مراقبت بیشتری دارند، مانند قطعات الکترونیکی، بسته بندی کوچک را در نظر بگیرید تا محتویات آن را محکم ببندد و از آن محافظت کند و از تأثیر رطوبت یا عوامل خارجی بر محصول جلوگیری کند.

روکش حباب‌دار زیست تخریب‌پذیر: به دنبال روکش حباب‌دار زیست تخریب‌پذیر باشید که از مواد بازیافتی یا پلاستیک‌های زیستی ساخته شده است. این گزینه ها در عین حال که سازگار با محیط زیست هستند و به راحتی قابل تجزیه هستند، پوشش محافظ مشابهی را ارائه می دهند.

نوار بسته بندی سازگار با محیط زیست: نوار بسته بندی ساخته شده از مواد بازیافتی، مواد زیست تخریب پذیر مانند کاغذ را انتخاب کنید.

جعبه سخت مخصوص صادرات

نکات مهم در انتخاب بسته بندی جعبه سخت مخصوص صادرات

  1. مقرون به صرفه و ایمن باشد

درست است که فرآیند بسته بندی باید در حد بودجه از پیش تعریف شده باقی بماند، اما از سوی دیگر، هیچ گونه کوتاهی نباید از نظر ایمنی انجام شود. به عنوان یک قاعده، آسیب احتمالی، خطر قابل توجهی است. بنابراین باید ترکیب مناسبی از هر دو انتخاب شود.

به همین دلیل، انتخاب انواع بسته بندی جعبه سخت مخصوص صادرات منطقی به نظر می رسد که با سال ها تجربه و بسیاری از پروژه های با موفقیت اجرا شده، بتواند دقیقاً این الزامات را برآورده کند. با این حال، اینکه آیا بسته بندی نیز بدون تاخیر و آسیب به مقصد مناسب می رسد به چند عامل دیگر از جمله شرکت حامل بستگی دارد.

2. اندازه و سایز استاندارد انتخاب کنید

بیشتر کالاهایی که به ابعاد کمتر از 2.50 متر ارتفاع و 2.30 متر عرض می رسند را می توان در یک کانتینر بارگیری کرد. این روش حمل کالاهای صنعتی مقرون به صرفه ترین راه حل است. اگر بسته بندی از این ابعاد بیشتر شود، می تواند به سرعت گران شود.

دلیل این امر این است که کانتینرها دقیقاً با این ابعاد در سطح بین المللی استاندارد شده اند. استثنائاتی وجود دارد که در آن می توان از یک نوع کانتینر بدون روکش استفاده کرد تا بسته هایی با ارتفاع بیشتر را در خود جای دهد. در این حالت، روی کانتینر با یک فویل جایگزین می شود. در صورت امکان، همیشه توصیه می شود از ابعاد استاندارد جهانی استفاده کنید و آنها را همیشه در نظر داشته باشید.

3. به تفاوت های آب و هوایی بین المللی توجه کنید

در حمل و نقل بین المللی برون مرزی، افزایش اختلاف دما و رطوبت رخ می دهد که می تواند تأثیرات قابل توجهی بر روی یک کالای بسته بندی شده داشته باشد. به خصوص اگر کالاهای صنعتی از فولاد ضد زنگ یا بلند ساخته شده باشند، این می تواند منجر به ایجاد لکه های خوردگی شود.

بنابراین، این مواد باید با روش‌های نگهداری خاصی مانند فویل ترکیبی آلومینیومی محافظت شوند. به این ترتیب شرایط اقلیمی خاصی برای کالا فراهم شده و حفاظت بیشتری در حین حمل و نقل تضمین می شود.

4. جعبه سخت مناسب را پیدا کنید

مواد چوبی استفاده شده در بسته بندی صادراتی باید همیشه مطابق با استانداردهای قابل اجرا IPPC و ISPM 15 باشد. این استاندارد بین المللی اساسی است که همیشه باید برای حمل و نقل جهانی استفاده شود. علامت گذاری مهر HT روی بسته های صادراتی تضمین می کند که سازنده جعبه یا حتی مواد چوبی را می توان به وضوح شناسایی کرد و جعبه با استانداردهای بین المللی مطابقت دارد.

بیشتر بخوانید  نحوه تولید انواع جعبه مقوایی | تولید انواع جعبه

اگر بسته ای این الزامات را برآورده نکند، عواقب منفی مانند تاخیر یا حتی جریمه شامل آن خواهد شد.

جعبه سخت مخصوص صادرات

5. ردیابی بسته ها از طریق راهکارهای فناوری اطلاعات را راحت کنید

حداکثر شفافیت در مورد حمل و نقل نیز نقش مهمی را در تجارت صادرات امروز ایفا می کند. راه‌حل‌های فناوری اطلاعات آینده‌محور تضمین می‌کنند از طریق ردیابی کالاها، حتی قطعات دسته‌ای منفرد را می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن با استفاده از کدهای QR جابه‌جا کرد و مجدداً تخصیص داد.

این امر باعث کاهش زمان و تلاش ارزشمند و همچنین آسیب ناشی از باز شدن غیر ضروری جعبه ها هنگام جستجوی قطعات می شود. به این ترتیب در هر زمان می توان ردیابی کرد که کدام کالا یا قطعات دسته ای در کدام بسته قرار دارد.

انتخاب مواد بسته بندی مناسب

انتخاب مواد بسته بندی مناسب برای ایمنی و امنیت کالا بسیار مهم است. وزن، ابعاد، شکنندگی و ارزش محصولات و همچنین شرایط محیطی که در معرض آن قرار خواهند گرفت را در نظر بگیرید. علاوه بر این، رعایت مقررات و استانداردهای حمل و نقل بین المللی برای جلوگیری از مشکلات قانونی و اطمینان از حمل و نقل روان ضروری است.

 

ما در جان پایپ اینترنشنال، شصت سال است که خدمات صادراتی را مجدانه ارائه می دهیم. چه در حال حمل و نقل به خارج از کشور یا بسته بندی اقلام خطرناک هستید، تیم ما آماده کمک به تدارکات پروژه شما است.

ما راه‌حل‌های بسته‌بندی و حمل و نقل سفارشی را متناسب با نیازهای شما ارائه می‌دهیم و استانداردهای کاری بالا را حفظ می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ما یا دریافت قیمت، به سادگی با ما تماس بگیرید.

جمع بندی

بسته بندی جعبه سخت مخصوص صادرات مطمئن برای حمل و نقل موفق کالا ضروری است. با انتخاب مواد و روش های بسته بندی مناسب می توانید ضمن رعایت مقررات بین المللی از ایمنی و یکپارچگی محصولات خود اطمینان حاصل کنید و از هزینه ها و تاخیرهای غیر ضروری جلوگیری کنید.

چه جعبه های چوبی، چه بسته بندی فویل، ظروف پلاستیکی یا مواد بسته بندی محافظ را انتخاب کنید، همیشه بهتر است تصمیمات آگاهانه‌ای را بر اساس ماهیت کالا و الزامات حمل و نقل خود بگیرید. ما در آرباکس در این مسیر همراه شما هستیم.

سوالات متداول

چه نوع بسته بندی برای صادرات استفاده می شود؟

بسته بندی برای حمل و نقل یا صادرات آخرین لایه بسته بندی است و برای محافظت از کالاهای شما در حین حمل و نقل طراحی شده است. نمونه هایی از بسته بندی های صادراتی شامل جعبه های سخت یا جعبه های چوبی، درام های فلزی و بسته بندی پلاستیکی است.

بهترین مواد بسته بندی برای حمل و نقل چیست؟

جعبه کارتون های کنگره‌ای به اندازه کافی قوی، بادوام و سبک است که در هزینه های حمل و نقل صرفه جویی می کند. همچنین چاپ روی آن آسان است، به این معنی که می توانید جعبه های خود را با لوگوی شرکت یا سایر گرافیک ها علامت گذاری کنید. بعلاوه، جعبه کارتنی قابل بازیافت است و پایداری آن، باعث میشود  در میان بهترین مواد حمل و نقل قرار گیرد.