چرا هاردباکس را برگزینیم؟

در حقیقت هارد باکس، جعبه ای است که برای ساخت آن ازMDF  و یا مقوا هایی با ضخامت بالا استفاده شده و عرضه می گردد. هاردباکس در بسته بندی محصولات صنایع مختلف، به صورت دستی یا ماشینی تهیه و تولید می شود. از  جعبه های هارد باکس جهت بسته بندی محصولاتی مانند؛ پوشاک، مواد خوراکی، جعبه ساعت، بسته بندی هدیه و غیره استفاده می شوند. در تولید هارد باکس، از دستگاه های خاصی جهت برش دقیق مقوا و MDF  استفاده می کنند که این برش ها در انواع خطی و یا منحنی صورت می گیرد.

جنس هارد باکس چیست؟

برای تولید هارد باکس از مقوا های ضخیم و MDF  هایی با ضخامت کم استفاده می نمایند. به کارگیری این ابزارات در تولید جعبه، موجب استحکام هر چه بیشتر هارد باکس شده و در زیبایی ظاهری آن تاثیر زیادی خواهد داشت.

  • _ساخت هارد باکس با :MDF

جهت ساخت جعبه های هارد باکس، از ام دی اف با ضخامت سه میلی متر استفاده می نمایند. فرآیند تهیه ی آن  کمی زمان بر و پر هزینه است ، اما خروجی کار بسیار با کیفیت و مقاوم می باشد. برش چوبMDF   را می توان با استفاده از دستگاه لیزر انجام داد که هزینه ی آن بسیار زیاد خواهد بود.

  • _ساخت هارد باکس با مقوا:

برای تولید جعبه های هارد باکس با مقوا، از مقوا های کرجی استفاده می کنند. این مقوا ها در فرآیندی از کاغذ های باطله تهیه و تولید می شوند. جهت ساخت مقوا های گفته شده ، باید کاغذ های باطله را در مایعی قرار داد. بعد از گذشت مدت زمان مشخص حالت خمیری به خود گرفته و سپس می توان با کمک دستگاه های مخصوص، خمیر کاغذ را به صورت مقوای ضخیم به کمک فشار بالا در آورد. جالب است بدانید که مقوای کرجی، از سه لایه تهیه می گردد و جهت ساخت هارد باکس، بسته بندی کفش، شیرینی و غیره کاربرد خواهد داشت.

ساخت هارد باکس با چه روش هایی امکان پذیر است؟

تولید هارد باکس، به دو صورت دستی و ماشینی انجام می شود. در این دو روش، ابعاد، طرح های مختلف و سلیقه ی مشتری نیز در نظر گرفته می شود. تولید هارد باکس با استفاده از هر کدام از این روش ها، دارای مزایایی مخصوص خود می باشند. در ادامه ی مقاله به بررسی هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید  بسته بندی با جعبه فانتزی | تولید و ساخت

ساخت هاردباکس

  • اول، ساخت هارد باکس به روش دستی:

تولید جعبه های هارد باکس به روش دستی، دارای تنوع زیادی می باشد که با استفاده از موادی که در بازار موجود است، می توان آن ها را در طرح، سایز و زیبایی منحصر به فردی تولید کرد. به طور معمول، جهت تولید هارد باکس، از روش دستی، در جعبه های سورپرایز استفاده می گردد. البته که ساخت هارد باکس به این روش دارای تنوع بالایی می باشد؛ ولی برای تولید انبوه و تبلیغات یک برند مناسب نخواهد بود.

  • دوم، ساخت هارد باکس به روش ماشینی:

تهیه و تولید جعبه ی هارد باکس به روش ماشینی، به دو صورت امکان پذیر است؛ از جمله اتوماتیک و نیمه اتوماتیک که در آن ها از دستگاه های برش و چاپ طرح استفاده می گردد. برای تولید انبوه می توان از هارد باکس به روش ماشینی استفاده نمود. در این روش، همه ی جعبه ها به یک میزان و به صورت دقیق برش داده خواهند شد. همچنین برای طراحی لوگوی شرکتی و با استفاده از دستگاه چاپ، بر روی باکس تولید شده و یا برای تبلیغات و برند سازی استفاده می شود.

  • _ساخت هارد باکس به روش نیمه اتوماتیک:

در روش نیمه اتوماتیک، تا نود درصد از کارها با دستگاه های برش و چاپ صورت گرفته و تنها برگرداندن لبه جعبه ها و اتصال آن به مقوای داخلی با کمک دست صورت می گیرد. سرعت این روش نسب به روش دستی، بالاتر بوده و سفارش های بیشتری با آن می توان انجام داد.

  • _ساخت هارد باکس به روش اتوماتیک:

در این روش، همه ی مراحل تولید یعنی برش مقوا، چاپ و برگرداندن لبه، توسط دستگاه های اتوماتیک صورت می گیرد. این روش بهترین گزینه جهت ساخت هارد باکس برای تولید انبوه می باشد که در مدت زمان کم و با سرعت بالا صورت می پذیرد.

مزایای هارد باکس چیست؟

  • اول، امکان اضافه کردن طرح های مختلف، تصاویر و برجستگی های متعدد به جعبه سخت.
  • دوم، حفظ و افزایش ماندگاری اسم برند نزد مشتریان.
  • سوم، مقاومت و ماندگاری بسیار بالا نسبت به جعبه های مقوایی ساده هم از لحاظ مواد و هم ظاهر.
  • چهارم، محافظت و حفظ امنیت از تمام جهات از محصول.
  • پنجم، جعبه ای با احساس لمس لذت بخش.
  • ششم، ایجاد تصور بهتر نسبت به محصول و کیفیت آن.
  • هفتم، امکان وارد کردن خاصیت مغناطیسی به جعبه ها.
  • هشتم، ظاهری ساده و در عین حال بسیار لوکس و جذاب.
بیشتر بخوانید  مقایسه هاردباکس با سایر بسته‌بندی‌ها

هارد باکس یا جعبه سخت چه تاثیری در بسته ‌بندی دارد؟

درباره ی تاثیر نوع جعبه در بسته‌ بندی بهتر است؛ با یک مثال آن را روشن تر کنیم. فرض کنید برای خرید عطر به یک فروشگاه عطر فروشی مراجعه می کنید، فروشنده عطری را درون یک جعبه مقوایی ساده به شما معرفی می ‌کند که بوی بسیار خوبی دارد. عطر دیگری را برای معرفی به شما باز می ‌کند که علاوه بر رایحه بسیار عالی، دارای جعبه بسیار زیبا و محکمی است و رنگ زیبایی آن را پوشانده است و درون جعبه با پارچه ی مخمل خوش ‌رنگی پوشانده شده و عطر در این قسمت قرار گرفته است. از نظر شما کدام عطر توجهتان را جلب خواهد کرد؟ بدون شک عطری که دارای جعبه و بسته ‌بندی زیباتری است.

تاثیر هاردباکس در بسته بندی

به خصوص اگر بخواهید آن را به یکی از عزیزانتان هدیه بدهید. به همین دلیل است که امروزه بیشتر کسب و کارها برای ارائه و ارسال محصولا‌تشان گرایش به سفارش هارد باکس یا جعبه سخت دارند و این آمار همواره رو به افزایش است. در نهایت می‌ توان این مورد را نیز اضافه کرد که استفاده از هارد باکس ‌ها می ‌تواند در برند سازی کالا و محصول نیز نقش مهمی ایفا نماید. چرا که همیشه در خاطر مشتری خواهد ماند که این برند برای کالای تولید شده خود ارزش قائل است، این کالا از ارزش قیمتی بالایی برخوردار است و از همه مهم‌ تر، مشتری و خریدار برای این برند ارزش بالایی دارد و لیاقت استفاده از یک محصول خوب و کارآمد آن هم در یک بسته ‌بندی زیبا را دارد. تمامی این ویژگی ‌ها می ‌تواند مشتری را مجاب کند تا همیشه بخواهد از آن برند خرید خود را انجام دهد.