مقایسه هاردباکس با سایر بسته‌بندی‌ها

بیشترین مشکلاتی که تولیدکنندگان در ارسال محصولات خود با آن سروکله می‌زنند، مشکلات مربوط به بسته‌بندی محصولات است. متاسفانه امروزه، شرکت‌های پستی توجه کمتری به حفظ سلامت بسته‌بندی محصولات دارند و اغلب محصولات در بسته‌های له یا داغون شده به دست مشتری می‌رسند و این امر موردی به‌شدت مهم در جلب رضایت مشتری است. به‌همین‌سبب شرکت‌های تولیدکننده محصولات بسته‌بندی جعبه‌های هاردباکس را تولید کردند. مزایای بسته‌بندی هاردباکس به‌قدری بالا و به‌صرفه است که علاوه‌بر جلب رضایت مشتری باعث جذب مشتری برای خرید دوباره از شما و فروش بیشتر می‌شود. امروز این‌جا هستیم تا به شما بگوییم، چرا هاردباکس به افزایش فروش و رضایت بیشتر از برند شما کمک می‌کند.

هاردباکس چیست؟

قبل از این‌که به مزایا و تفاوت هاردباکس بپردازیم، بهتر است بدانید که اصلا این بسته‌بندی چه نوع بسته‌بندی است و بیشتر برای بسته‌بندی چه محصولاتی کاربردی می‌باشد؟ جعبه سخت و مستحکم یا به عبارت معروف «هاردباکس» جعبه‌های بسته‌بندی مستحکم و مقاوم از نظر کیفیت و لوکس با ظاهری خاص و جذاب از نظر طراحی هستند. این جعبه‌ها از مقوا و متریال‌های محکم چندلایه تولید می‌شوند که قدرت بالایی در دفع فشار و ضربه دارند تا محصولات آسیب کمتری متحمل شوند. جعبه‌های سفت یا همان هاردباکس از مقوای محکمی که با کاغذهای چاپ شده و تزئین شده، چرم یا پارچه طراحی می‌شوند، ترکیبی عالی برای محافظت از محصول و لوکس بودن را ارائه می‌دهند. هاردباکس، محکم و سخت معمولاً بزرگ‌تر از کارتن‌های تاشوی معمولی هستند و از متریال و تخته‌های مقوایی ضخیم 36 تا 120 pt ساخته شدند.

بسیاری از شرکت‌ها برای تولید و طراحی هاردباکس‌های خود پس از مونتاژ کردن مقواهای چندلایه کنار هم و ساخت ساختار کلی جعبه، توسط تیم دیزاینر خود به صورت خلاقانه‌ای این جعبه‌ها را با یک روکش کاغذی رنگی، ربان، چاپ‌های کلاسیک و شیک از قبل طراحی شده؛ باتوجه‌به معیارهای زیباشناختی به یک بسته‌بندی لوکس تبدیل می‌کنند. این جعبه‌ها معمولاً صاف تا می‌شوند و سطحی صاف دارند. آن‌ها در انواع فرمت‌های ساختاری (از منظر رنگ، مدل، طراحی، اندازه) در دسترس هستند. هاردباکس‌ها از نظر ظاهری جذاب و از نظر ساختاری چشم‌گیر، شیک و لوکس هستند و احساس ظرافت و کیفیت را به مخاطب شما منتقل می‌کنند و برای بسته‌بندی اقلام کوچک‌تر و گران‌قیمت مانند جواهرات یا لوازم الکترونیکی ایده‌آل هستند. بسیاری از مصرف‌کنندگان حتی هاردباکس‌ها را مدت‌ها پس از خرید اصلی نگه می‌دارند و دوباره از آن‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین این ویژگی، فرصت‌های عالی برای بالا بردن آگاهی کاربر در بلندمدت از محصول/برند شما فراهم می‌کند .برخلاف کارتن‌های تاشو معمولی که به صورت صاف طراحی می‌شوند و بنابراین قبل از پر شدن با محصول نیاز به مونتاژ دارند، هاردباکس‌ها معمولاً مونتاژشده عرضه می‌شوند و بنابراین هزینه‌های کمتری دارند.

مزایای بسته‌بندی هاردباکس

هاردباکس‌ها گزینه‌های بهتری برای بسته‌بندی هستند، این جعبه‌ها به‌دلیل طراحی محکم و بادوام با کارتن‌های تاشو معمولی متفاوت هستند. آن‌ها محافظت بهتری از محتویات داخل جعبه ارائه می‌دهند. هاردباکس محبوبیت بیشتری از دیگر انواع بسته‌بندی‌ها در بسیاری از صنایع، از جمله محصولات لوکس، لوازم آرایشی و غیره دارند، جایی‌که محافظت از محصول بسیار مهم است. آن‌ها عمدتاً با ساختار محکم خود متمایز می‌شوند که معمولاً از مقوا یا نئوپان ممتاز تهیه و تولید می‌گردند. ضخامت این ماده به استحکام کلی آن‌ها می‌افزاید که به حفظ یکپارچگی و شکل آن درحین حمل‌ونقل کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید  ساخت جعبه های هاردباکس | بررسی روند تولید

هاردباکس‌های چاپ شده، همچنین در طرح‌ها و اشکال پیچیده هم تولید می‌شوند که باعث هرچه بیشتر منحصربه‌فرد بودن محصولات شما خواهند شد. یکی از مزایای بسته‌بندی هاردباکس این است که این نوع بسته‌بندی هیچ محدودیتی در معیارهای زیبایی‌شناسی ندارد،‌ شما می‌توانید هاردباکس‌ها را در شکل مربع، مستطیل، چندضلعی، دایره‌ای و غیره با روکش‌های طلایی مشکی لاکچری تولید یا تهیه کنید. حتما جعبه‌ی ساعت‌های اورجینال و برند را مشاهده کردید، این نوع بسته‌بندی‌های شکیل و مستحکم همگی از نوع هاردباکس هستند.

این جعبه‌ها دارای امکانات سفارشی‌سازی زیادی هستند که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد کالاهای خود را به روشی متمایز و شیک ارائه دهند. امکان چاپ روی هاردباکس‌ها به شرکت‌ها اجازه می‌دهد آرم، گرافیک و سایر اجزای برند خود را روی بسته‌بندی چاپ کنند. این نوع جعبه‌ها به‌دلیل طراحی همه‌کاره‌شان، گزینه‌ای محبوب برای محصولات گران‌قیمت و لوکس هستند، جایی‌که بسته‌بندی به‌عنوان یک جزء ضروری از تجربه‌ی کل محصول دیده می‌شود. مراحل مختلفی در تولید جعبه‌های چاپی، مانند برش قالب، امتیازدهی، تا کردن و چسباندن انجام می‌شود تا به دست مصرف‌کننده برسد. هاردباکس‌های سفارشی به‌دلیل دوام و ارائه‌، با کیفیت بالا شناخته شده‌اند. برخلاف سایر گزینه‌های بسته‌بندی، مانند کارتن‌های تاشو یا بسته‌بندی انعطاف‌پذیر، هاردباکس‌ها از مواد مقاوم و محکم مانند مقوای چندلایه یا نئوپان ساخته می‌شوند. این باعث می‌شود که در هنگام حمل‌ونقل و جابه‌جایی، آسیب کمتری به آن‌ها وارد شود، بنابراین مطمئن می‌شوید که محصولات شما در شرایط عالی به دستتان می‌رسند.

از نظر عملکرد، هاردباکس‌ها، ظاهری لوکس و عالی ارائه می‌دهند. آن‌ها را می‌توان با چندین مورد خاص طراحی کرد، به‌همین‌سبب از هاردباکس‌ها برای بسته‌بندی هدیه‌ی تولد هم استفاده می‌شود. درحالی‌که هاردباکس ممکن است در مقایسه با سایر گزینه‌های بسته‌بندی گران‌تر باشند، دوام و محبوبیت بالایی که در بین مردم دارند؛ آن‌ها را به انتخابی محبوب برای محصولات لوکس یا سطح بالا تبدیل می‌کند.

مزیت‌های فیزیکی، کاربردی، ساختاری هاردباکس

  • قابل تولید در اشکال هندسی مختلف مانند دایره‌ای
  • مقاوم در برابر نفوذ نور و محافظت از محصولات حساس مانند شکلات و مواد خوراکی
  • حمل‌ونقل آسان بدون آسیب‌دیدگی محصول و جعبه
  • استفاده مجدد به‌عنوان جعبه‌ کادو
  • روکش سازگار با محیط زیست و مقاوم در برابر رطوبت
  • قابلیت طراحی روکش چرمی برای بسته‌بندی محصولات لاکچری مانند ساعت و جواهرات گران‌قیمت
  • ضدضربه و مقاوم در برابر فشار
  • استفاده از خاصیت‌های مغناطیسی مانند آهن‌ربا برای درب جعبه
  • طرح‌های متنوع و رنگی
  • ماندگاری و دوام بالا
  • حمل‌ونقل و بسته‌بندی محصولات شکننده مانند شیشه‌های عطر
  • استفاده به‌عنوان بسته‌بندی محصولات لوکس همچون ساعت‌ها، جواهرات، عطر، لوازم آرایشی برند برای جلب توجه مشتری
  • امکان ساخت به دو روش مکانیکی و دستی
بیشتر بخوانید  برای خرید جعبه های هاردباکس به چه مواردی دقت کنیم؟

تفاوت هاردباکس با جعبه‌های معمولی

برای این‌که تفاوت جعبه‌ی هاردباکس را با جعبه‌ی مقوایی معمولی متوجه شویم؛ نیاز است بدانیم جعبه‌ی معمولی چگونه است. جعبه‌های مقوایی، همان‌طورکه از اسم آن‌ها پیدا است از مقوا با درجه‌بندی‌های مختلف در زمینه‌ی کیفیت تولید شدند. کارتن‌های مقوایی کیفیت بالا که از چند لایه مقوا، از جنس چوب درخت صنوبر یا کاج تولید می‌شوند، مقاومت و استحکام بالایی دارند منتهی از منظر طراحی بسیار ساده‌تر و از نظر استحکام کمی ضعیف‌تر از هاردباکس می‌باشند. از این بسته‌بندی برای بسته‌بندی محصولات و کالاهای مختلفی چون لوازم‎تحریر، موادغذایی، شیمیایی، کتاب، پوشاک، قطعات فنی و الکترونیکی و… استفاده می‌شود. تفاوت بسته‌بندی با جعبه‌های معمولی با هاردباکس، در مزایای استفاده از بسته‌بندی هاردباکس؛ خلاصه می‌شود. بااین‌حال بیاید از تفاوت‌های مهم این دو نوع بسته‌بندی قبل از تصمیم‌گیری مطلع شویم:

قیمت:

اگر به‌عنوان یک پیچ فروش آنلاین تازه‌تأسیس به‌دنبال یک بسته‌بندی ارزان‌قیمت هستید، بهتر است جعبه‌های مقوایی را انتخاب کنید.

زیبایی و برندینگ:

شما نمی‌توانید از جعبه‌های مقوایی معمولی توقع برندینگ و یک طراحی خاص برای محصولات خود داشته باشید. به‌همین‌سبب اگر به‌دنبال تبلیغ برند خود هستید، جعبه‌های هاردباکس گزینه‌ی بهتری می‌باشند. همچنین این بسته‌بندی بیشتر برای محصولات لوکس و رده‌بالا مناسب می‌باشد.

 

 

هارد باکس جعبه های راه راه جعبه های تاشو
سختی و دوام
ساختار محکم، به راحتی تغییر شکل پیدا نمیکند ساختار محکم فاقد استحکام لازم و بدون زحمت آسیب می بینید.
حفاظت از محصول
به طور موثر از محصول در برابر آسیب محافظت میکند به طور موثر از محصول در برابر آسیب محافظت میکند فقط در صورتی که دارای چند لایه و محصول دارای بسته بندی ثانویه باشد.
هزینه تولید
هزینه تولید بالا هزینه تولید با چاپ بالا هزینه بدون چاپ پایین
جذابیت
جذابیت زیادی برای مشتریان هدف دارد. جذابیت ظاهری به چاپ و روند تکمیل آن بستگی دارد. جذابیت ظاهری به چاپ و روند تکمیل آن بستگی دارد.

 

 

 

کیفیت و استحکام

جعبه‌های معمولی هم می‌توانند از نظر کیفیت و استحکام از متریال بهتری تولید شوند و همان‌طورکه هاردباکس‌ها مقاوم هستند در برابر فشار و ضربه مقاوم باشند؛ اما هاردباکس به‌ نسبتِ جعبه‌های معمولی ظاهری شکیل و خاص‌تر دارد.

سخن آخر

کسب‌وکارهایی که می‌خواهند تأثیری ماندگار بر شرکا یا مشتریان خود بگذارند، اغلب رضایت و محبوبیت برند و محصولات خود را با جعبه‌های لوکس سفارشی افزایش می‌دهند. این جعبه‌ها به‌عنوان نماد مشخصی از تعهد کسب‌وکار به کیفیت و وسیله‌ای که برای مردم ارائه می‌کنند استفاده می‌شوند. جذابیت جعبه‌ها به رویدادها و مناسبت‌های خاص نیز کشیده می‌شود. ارائه‌ی یک کالای نفیس بسته‌بندی‌ شده در یک جعبه‌ی شیک، ظریف و پرزرق‌وبرق، از معرفی محصول و برند شما تا مراسم عروسی، ولنتاین،‌ روز مادر، موجب رضایت مشتری‌ها خواهد شد. هیجان و انتظار برای باز کردن یک هدیه‌ی گران‌قیمت، تجربه‌ی گیرنده را منحصربه‌فرد می‌کند. به‌همین‌سبب هاردباکس، بسته‌بندیِ مناسبی برای کالاهای لوکس و گران‌بها است.