مقوا هارد باکس

جعبه ی سخت که به اصطلاح انگلیسی آن به نام هارد باکس نیز معروف است، ترکیبی از مقوای سخت و روکشی از جنس کاغذ، چرم یا سایر تزئینات است که حس لوکس بودن و حفاظت تمام عیار را به محصول می دهد. جعبه های سخت یا هاردباکس، از نظر ظاهری بسیار جذاب است و از لحاظ ساختار، حسی از اعتبار، تجمل و ظرافت را به شما منتقل می کند.

استفاده از هارد باکس برای جواهرات، وسایل الکترونیکی و یا گران قیمت بسیار ایده آل است. بسیاری از مصرف کنندگان هارد باکس را حتی مدت ها پس از خرید نگه داشته و مجددا مورد استفاده قرار می دهند. به این ترتیب با سفارش هارد باکس برای محصولات خود، می توانید شناخت بلند مدتی از برند یا نام تجاری ایجاد کنید. یکی از شباهت های هارد باکس با هولوگرام نیز همین است: حفاظت تمام عیار محصول به همراه ایجاد اعتبار و ارزش برای آن

ویژگی های هارد باکس چیست؟

  • اول: مقاومت و ماندگاری بسیار بالا نسبت به جعبه های مقوایی ساده هم از لحاظ مواد و هم ظاهر.
  • دوم: محافظت و حفظ امنیت تمام عیار از محصول.
  • سوم: امکان اضافه کردن طرح های مختلف، تصاویر و برجستگی های متعدد به جعبه سخت.
  • چهارم: حفظ و افزایش ماندگاری اسم برند نزد مشتریان.
  • پنجم: ایجاد تصور بهتر نسبت به محصول و کیفیت آن.
  • ششم: جعبه ای با احساس لمس لذت بخش.
  • هفتم: امکان وارد کردن خاصیت مغناطیسی به جعبه.
  • هشتم: ظاهری ساده و در عین حال بسیار لوکس و جذاب.
  • نهم: ساختار یک هارد باکس (چگونگی ساخت و تولید).

ویژگی های هارد باکس چیست؟

جعبه های سخت از دو قسمت اصلی تشکیل می شوند:

اول: جعبه مقوایی چند لایه و لایه ی بیرونی از جنس نئوپان. هنگام برش نئوپان می توان چندین سوراخ داخل جعبه ایجاد کرد و داخل آن از آهنربا استفاده نمود. افزودن فضای مغناطیسی یکی از ویژگی های معمول در ساخت هارد باکس هاست که علاوه بر حس لوکس بودن تمام عیار، فضای امنیتی بسته را نیز بیشتر میکند.

دوم: اصلی ترین مرحله از ساخت جعبه سخت، استفاده از کاغذ نازک و انعطاف پذیری است که برای مطابقت با نئوپان برش داده می شود. این کاغذ که مقدمات ظاهر زیبای جعبه سخت را فراهم می سازد، به داخل و خارج آن چسبانیده می شود و پس از آن هیچ نئوپانی قابل تشخیص نیست.

بیشتر بخوانید  انواع هاردباکس | بررسی کاربرد + مدل

یکی دیگر از مزایای هارد باکس، استفاده از عناصر تجملی روی آن است که از انواع مغناطیسی، برجستگی های مختلف، اکلیل و یا سایر روش های برتر چاپی استفاده می شود. این فرایند ها به طور مرتب در حال تغییر هستند تا نیاز فزاینده مصرف کنندگان را پاسخگو باشد.

انواع روکش هارد باکس:

هارد باکس معمولا از دو قسمت مقوایی و روکش تشکیل می‌ شود. روکش هارد باکس، در زیبایی آن تاثیر بسزایی دارد. به طور معمول برای هارد باکس از روکش ‌های مختلف گالینگور، کرافت، سلفون مات، کاغذ رنگی و کاغذهای فانتزی. در ادامه هر کدام از این روکش‌ ها را توضیح می‌ دهیم.

اول: کرافت

روکش‌ های جنس کرافت، از ارزان قیمت ترین روکش ‌ها هستند که می ‌توان از آن ‌ها برای طراحی هارد باکس استفاده کرد. کاغذ کرافت از نیشکر تهیه می ‌شود و رنگی کاهی دارد. ویژگی مهم کاغذ کرافت، قابلیت رنگ ‌پذیری آن است. به این ترتیب می‌ توان با این کاغذ هم بافت‌ های خراب مقوا را پوشاند و هم طراحی‌ های خاص محصول را روی آن چاپ کرد. در کل روکش ‌ها با جنس کرافت به علت کیفیت بالا و قیمت پایین پرتقاضا است.

دوم: سلفون مات

استفاده از سلفون مات یکی از روش‌ های مرسوم در تهیه روکش هارد باکس است. تنوع رنگی در سلفون مات بسیار بالا است و با کمک این روکش‌ ها می ‌توان هزاران طرح و رنگ مختلف برای هارد باکس طراحی نمود. تولیدکنندگانی که می‌ خواهند روی جعبه محصول خود اطلاعات آن را بنویسند، بهتر است از سلفون مات برای روکش هارد باکس خود استفاده کنند. اما نقطه ضعف سلفون مات در این است که نسبت به سایر روکش ‌ها، سطح مقوا و ناهم‌ سطحی‌ های آن را کمتر می پوشاند. استفاده از سلفون مات برای روکش هارد باکس روشی مقرون به‌ صرفه است.

سوم: گالینگور

اگر برای شما تمیزی و یکدستی سطح هارد باکس اهمیت دارد، بهتر است سطح هارد باکس خود را با استفاده از گالینگور بپوشانید. گالینگور در بین دیگر روکش ‌ها، مقاومت نسبی بالاتر و همچنین تنوع بیشتری دارد. گالینگور در انواع مختلف متالیک، بافت چوب، بافت شبه چرم و غیره عرضه می ‌شود.

بیشتر بخوانید  انواع جعبه ها برای بسته بندی | فانتزی یا لاکچری

چهارم: کاغذ رنگی

از کاغذ رنگی بیشتر در تهیه جعبه کادویی استفاده می‌ شود. مزیت این روکش ‌ها قابل طلاکوب ‌شدن آن ‌ها است. تنوع رنگی آن بسیار بالا است اما نسبت به سایر روکش ‌ها استحکام پایین تری دارد. شما می‌ توانید علاوه‌ بر خرید انواع مقوای هارد باکس از مجتمع چاپ و بسته‌ بندی پارت، نوع روکش هارد باکس اختصاصی خود را تعیین کنید.

پنجم: کاغذ فانتزی

کاغذهای فانتزی بسیار شبیه به کاغذ های رنگی هستند با این تفاوت که نسبت به کاغذ های رنگی، مقاومت و استحکام بیشتری دارند. تنوع رنگی کاغذ فانتزی نظیر کاغذ رنگی بی ‌نهایت فراوان است. مانند کاغذ رنگی، بیشتر در تهیه هارد باکس کادویی از این روکش استفاده می‌ شود.

انواع مقوای داخلی هارد باکس:

انواع مقوای داخلی هارد باکس:

قسمت داخلی هاردباکس لاکچری از مقوا تشکیل می‌ شود. به طور کلی از انواع مقوای زیر در تهیه هارد باکس استفاده می ‌شود:

اول: مقوای کرافت

همان طور که گفته شد، کرافت از نیشکر تهیه می‌شود. از کرافت می‌ تواند هم برای روکش و هم برای داخل هارد باکس استفاده شود. البته در صورت استفاده از کرافت برای داخل هارد باکس، هارد باکس تهیه‌ شده استحکام زیادی نخواهد داشت.

دوم: کاغذ سفید

کاغذ سفید همان کاغذ معمولی است که روزانه از آن برای نوشتن استفاده می‌ کنید. استفاده از کاغذ سفید برای پوشاندن داخل هارد باکس مرسوم است. همچنین شما می ‌توانید با سفارش هارد باکس اختصاصی از کاغذ سفید یا کرافت که با طرح دلخواه شما طراحی شده ‌است، برای پوشاندن سطح داخلی هارد باکس خود استفاده کنید.

از انواع مقواهای دیگری که می ‌توان برای داخل هارد باکس استفاده کرد، می‌ توان موارد زیر را نام برد:

  • کاغذ برنج
  •  مقوا کرجی
  •  کاغذ کاهی آلمانی
  •  مقوا کرافت سوئدی
    هر کدام از این مقوا ها در سایز های مختلفی ارائه می‌ شوند که شما با توجه به استحکام مورد انتظار خود از هارد باکس می ‌توانید آن ‌ها را خریداری کنید. برای خرید مقوای هارد باکس می‌توانید به سایت پارت مراجعه کرده و سپس با مشاهده انواع مختلف و قیمت آن‌ها مقوای مدنظر خود را خریداری کنید.