طراحی و چاپ هارد باکس

جعبه هارد باکس نوعی جعبه با ساختار محکم و زیبا طراحی شده است که برای قرار دادن کالاهای گران‌ قیمت مثل موبایل، ساعت، طلا و جواهر و غیره به کار برده می شود.  روش ساخت جعبه هارد باکس به این شکل است که چند لایه مقوا را با یکدیگر ترکیب کرده و سپس روی آن را با روکشی از جنس کاغذ رنگی، چرم و سایر تزئینات می ‌پوشانند. با خرید جعبه هارد باکس، محصولات شما حس لوکس بودن را به مشتریان می ‌دهند.

این جعبه ‌ها از لحاظ ظاهری بسیار جذاب می باشند و حس لوکس بودن را به محصولی که داخلش قرار دارد، می ‌بخشند. اگر می خواهید محصول گران‌ قیمت بفروشید و قصد دارید که از محصول به خوبی نگهداری شود و همچنین بسته ‌بندی جذابی داشته باشد، استفاده از جعبه هارد باکس آماده به شما توصیه می ‌شود.

طراحی چاپ و تولید جعبه

هارد باکس یا جعبه سخت دارای دو قسمت داخلی و بیرونی می باشد. قسمت داخلی هاردباکس باید دارای مقوای محکم و استواری باشد که در برابر ضربه و شرایط محیطی مقاوم باشد. قسمت بیرونی جعبه سخت، دارای لوگوی برند شماست و کیفیت و ظرافت آن بسیار حائز اهمیت است. در بسته بندی های لوکس می توان از آرم طلا کوب نیز استفاده کرد تا جلوه هارد باکس دو چندان شود.

هاردباکس یا جعبه سخت نوع جدیدی از بسته بندی است که در صنایع غذایی و تجاری به کار گرفته می‌ شود. مقاومت بالا، کیفیت بالای چاپ جعبه سخت، قابلیت چاپ طرح‌های متنوع روی هارد باکس، امکان انجام انواع برش های خطی یا منحنی که شکل های مختلف جعبه سخت را ممکن می سازد، توانایی ایجاد یک قاب و پنجره با بافت ریز برای دیدن داخل جعبه با استفاده از دستگاه های مخصوص از مشخصه های بارز هاردباکس ها می باشد. زیبایی و شیک بودن هاردباکس ها از عواملی است که باعث محبوبیت بالای این جعبه ها می شود و نظرها را به سمت استفاده از آن ها جلب کرده است. در ساخت جعبه سخت، مقوا هایی با ضخامت های متفاوت به کار می روند و با استفاده از شیوه چاپ افست می توان طرح های جذاب گرافیکی روی آن ها چاپ کرد تا مطابق با خواست سفارش دهنده و نوع کالا و محصولات باشند.

برای مثال چاپ جعبه طلا یا ساعت یکی از کارکرد های رایج جعبه سخت است. جواهر فروشان و تولید کنندگان موبایل، کراوات، کیف و کفش و غیره به سفارش هارد باکس در ابعاد مختلف و رنگ دلخواه اقدام می‎ کنند. همچنین لوگو، طرح و نوشته مورد نظرشان را برای چاپ روی جعبه سخت، به شرکت فروش هاردباکس می ‎دهند این یعنی همه عواملی که به برند سازی بهتر شما کمک می کند در دسترس است اما حالت دیگری هم وجود دارد، گاهی شخصی سازی جعبه اهمیت چندانی برای سفارش دهنده ندارد بنابراین در خرید هارد باکس به مدل های از پیش طراحی شده، ساده و تک رنگ بسنده می‎ کند. عدم شخصی سازی جعبه، قیمت هاردباکس را به صرفه تر می کند در نقطه مقابل در صورتی که پوشش سلفون یا یو وی UV  پس از چاپ به منظور دوام و البته زیبایی بیشتر به کار اضافه شوند، قیمت جعبه سخت کمی بالاتر خواهد رفت.

بیشتر بخوانید  قیمت جعبه هاردباکس

مراحل تولید و ساخت هارد باکس:

مراحل ساخت و تولید جعبه هارد باکس به این صورت است که ابتدا با توجه به محصولی که قرار است داخل جعبه قرار گیرد، یک طرح خلاقانه همراه با جذابیت فیزیکی ایجاد می‌ شود. با توجه به این طرح، مقوای مغزی مورد نظر انتخاب شده و برش می ‌خورد. سپس مقوا را از روی خطوط تا خم کرده و با چسب محکم می ‌کنند تا چارچوب اولیه آماده شود.

در نهایت، تولید کننده از روکشی با جنس کاغذ فانتزی، گلاسه، چرم یا مخمل استفاده کرده و آن را به جعبه متصل می‌ سازد. برای ساخت درب هارد باکس، همین روند را با یک قالب بزرگ ‌تر تکرار می‌ کنند.

انواع جعبه هارد باکس:

به طور خلاصه و موردی انواع هاردباکس شامل:

اول، هارد باکس تلسکوپی: مانند جعبه شکلات در جعبه کل آن را می پوشاند.

دوم، نیمه تلسکوپی: در این نوع جعبه مقوایی، در تا حدودی روی جعبه را می پوشاند، مانند جعبه کفش.

سوم، هارد باکس کشویی: این جعبه کاملا شبیه به جعبه کبریت است.

چهارم، شیار دار: بیشترین سفارش هارد باکس این مدل است که درب جعبه روی بدنه اصلی سوار میشود.

پنجم، جعبه سخت کتابی: معمولا برای ساخت لوازم آرایشی لوکس و هدایای قیمتی از این بسته بندی استفاده می شود.

طراحی و چاپ هارد باکس:

بسته بندی محصول اولین جنبه ای از نام تجاری شما است که مصرف کنندگان به آن دلبستگی پیدا کرده و آن را به عنوان هویت برند شما توسعه می دهند. سبک و نوع جعبه هارد باکس که برای استفاده انتخاب می کنید باید در ابتدای توسعه برند شما تعیین شود. این تنها راهی است که می توانید خاطره انگیزترین تاثیر را برای مصرف کنندگان محصول خود ایجاد نمایید.

بیشتر بخوانید  آیا برای بسته بندی های حساس جعبه هاردباکس مناسب است؟

هر صنعتی که وارد عرصه لوکس می شود، این فرصت را دارد که اعتبار خود را به نمایش بگذارد. فقط به این بستگی دارد که تصمیم بگیرید محصول شما چه نوع تصویری داشته باشد. انجام تحقیقات بازار به شما کمک خواهد کرد که تعیین کنید رقابت شما از چه نوع مارکی استفاده می کند، که راهی عالی برای محک زدن نام تجاری شما به منظور آماده سازی خود برای موفقیت است.

موارد استفاده از هاردباکس

اگر رقبای شما محصولات لوکس خود را در یک جعبه هارد باکس می فروشند، باید محصولات خود را در یک جعبه هارد باکس بفروشید. گزینه های بسیاری برای افزودن جذابیت به بسته بندی شما وجود دارد تا برند شما متمایز شود. کار با یک شرکت بسته بندی مناسب به معنای همه تفاوت ها در مورد قرار گرفتن در موقعیت برتر از رقابت است.

طراحی و چاپ هارد باکس باید توسط مشتری یا شرکت چاپی مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس نیاز مشتری انجام شود. به همین دلیل یکی از مهم ترین نکات برای سفارش و تولید هارد باکس ، نیاز و کاربردی است که مشتری از جعبه سخت می خواهد. بنابراین بهترین کار در ابتدای امر، مشاوره با کارشناس و متخصص چاپ است.

چاپ جعبه هارد باکس چه تاثیری بر فروش دارد؟

جعبه هارد باکس به منظور ارائه حس کیفیت و انحصاری به مصرف کنندگان خلاصه می شود. خریداران کالاهای لوکس به برند های لوکس احساس نیاز و تمایل دارند. آن ها می دانند که بیشتر از آنچه لازم است، هزینه می کنند. بنابراین بسته بندی شما باید این تصور را ایجاد کند که پول بیشتری می توانند پرداخت کنند.

بسته بندی شما باید منعکس کننده ارزش درک شده، برای مصرف کنندگان قبل از رسیدن به محصول باشد. بنابراین چاپ جعبه هارد باکس برای انتخاب توسط مشتری و خرید آن اهمیت بسیاری دارد.

جعبه هارد باکس حس ارزشمندی به مصرف کننده را جلب می کند. انتخاب یک محصول گران قیمت از ویترین به آن ها حس وجهه والایی می دهد و نمایش آن در خانه، به آن ها احساس غرور و افتخار می دهد.