معرفی انواع روکش هاردباکس

آیا می دانستید روکش بسته بندی هاردباکس انواع مختلفی دارد؟ ممکن است با برخی از آنها آشنا باشید. بیایید نگاهی به برخی از رایج ترین انواع روکش هاردباکس بیندازیم.

بسته بندی هاردباکس نوعی بسته بندی است که از مواد سفت یا محکم ساخته می شود. این نوع بسته بندی می تواند محصولات شما را از آسیب در هنگام حمل و نقل و جابجایی محافظت کند و می تواند برای نمایش لوگو، رنگ ها و سایر اطلاعات بازاریابی برند شما به طرح دلخواه شما چاپ شود.

انواع روکش هاردباکس وجود دارد که هر کدام مزایای منحصر به فرد خود را دارند. بنابراین بیایید نگاهی به برخی از محبوب ترین گزینه ها بیندازیم.

انواع روکش هارد باکس

هنگامی که در حال انتخاب بسته بندی هاردباکس برای برند و محصول خود هستید، مهم است که همه چیز را در مورد آن بدانید. تنها با دانش کافی است که می‌توانید جعبه هاردباکسی را انتخاب کنید که داستانی منحصربه‌فرد را روایت کند و امنیت کافی برای محصول شما فراهم کند.

نمرات کاغذ نقش مهمی در ارائه یک تجربه مثبت برای مشتری شما دارد. در بسته بندی، گریدهای کاغذ به طبقه بندی ها و کیفیت های مختلف روکش مورد استفاده برای کاربردهای مختلف اشاره دارد. این نمرات استحکام، دوام، قابلیت چاپ و مناسب بودن کلی کاغذ را برای روکس هاردباکس تعیین می کند.

انواع روکش هاردباکس

گالینگور

در بین انواع روکش هاردباکس، گالینگور استحکام و دوام برتر را ارائه می دهد. سودمندترین بخش استفاده از جلد گالینگور این است که تا سال‌ها از محصول داخل بسته بندی محافظت میکند و آن را ایمن نگه میدارد. بعلاوه، در برابر سایش و پارگی بیشتر از روکش های مقرون به صرفه دیگر مقاومت می کند.

حتی در بین کتاب ها نیز، کتاب‌های دارای جلد سخت گالینگور از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین قالب‌های  صحافی کتاب امروزی هستند. متمایزترین ویژگی آنها پوشش های بیرونی آنها است که هر کدام ارزش زیبایی شناختی و تجاری را اضافه می کنند.

با این حال، عواملی مانند هزینه، مخاطب هدف، نوع هاردباکس و اهداف بلند مدت بیزینس شما می‌توانند تعیین کنند که کدام روکش برای پروژه‌های هاردباکس محصولات شما مناسب‌تر است.

 

گلاسه

استفاده از روکش گلاسه در بین انواع روکش هاردباکس به کار شما یک کاور صاف و درخشان می بخشد که نگه داشتن هاردباکس محصول را رضایت بخش می کند. بنابراین، این احتمال بیشتر است که مردم با آن درگیر شوند. کاغذ گلاسه معمولاً هنگام چاپ عکس ها مورد توجه قرار می گیرد، زیرا از نظر بصری چشمگیرتر از کاغذ مات به نظر می رسد.

روکش های گلاسه براق برای چاپ های با کیفیت بسیار محبوب هستند. اگرچه این کاغذ بهترین استاک برای نوشتن نیست، اما روکشی ضخیم و براق دارد تا برجسته شود. نتایج چاپ روی کاغذ گلاسه نیز فوق‌العاده حرفه‌ای به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید  مقایسه جعبه هاردباکس ساده با هاردباکس لاکچری

استفاده از انواع روکش هاردباکس مزایا و معایبی هم دارد. مثلا اگر میخواهید از کاغذ گلاسه برای روکش هاردباکس استفاده نمایید بدانید که کاغذ براق باعث ایجاد تابش خیره کننده می شود و در زیر نورهای خاص خوانایی چاپ های شما را سخت می کند.

گاهی اوقات نیز نوشتن روی این روکش ها ممکن است دشوار باشد، که برای محصولاتی مانند بسته بندی هاردباکس تقویم یا پلنر ایده‌آل نیست.

و همچنین گلاسه در بین انوع روکش هاردباکس می تواند در مقایسه با سایر گزینه ها انتخابی کمتر سازگار با محیط زیست باشد.

کرافت

کاغذ کرافت یا کرافت کاغذ یا مقوا (مقوا) تولید شده از خمیر شیمیایی کرافت است. کاغذ کرافت گونی یا کاغذ گونی، یک کاغذ متخلخل با خاصیت ارتجاعی بالا و مقاومت در برابر پارگی بالا است که برای بسته بندی هاردباکس با تقاضای بالا طراحی شده است.

می توان از آن بدون چاپ استفاده کرد و همچنین استحکام کافی برای شکل دادن به جعبه ها را دارد. یکی از معایب استفاده از کاغذ کرافت در روکش هاردباکس این است که ممکن است به طور کامل چاپ روی آن انجام نگیرد به خصوص برای کاغذ کرافت قهوه ای و کاغذ کرافت سیاه.

انواع روکش هاردباکس

چرم

جعبه هاردباکس چرمی یکی از محبوب ترین و لوکس ترین انواع روکش هاردباکس به شمار میرود که  توسط صنعت برندهای گران قیمت استفاده می شود. این نوع روکش محافظت و ظاهر خوبی را برای کالاهای کوچک تا متوسط فراهم می کند.

جعبه هاردباکس مزایای متعددی را برای بسته بندی کالاهای شما ارائه می دهد، مثلا سازگار با محیط زیست و کاملاً قابل بازیافت است، بنابراین میتوانید به راحتی از این گزینه برای کالاهای لوکس برندتان استفاده کنید.

چوب

یکی از مزایای مهم روکش چوبی برای هاردباکس دوام و استحکام آنها است. این ویژگی ها آنها را ذاتا برای محافظت از اقلام بزرگ، سنگین و خاص در طول حمل و نقل مناسب می کند. آنها تا حد زیادی در برابر ضربه و آسیب مقاوم هستند و از محتویات در هنگام حمل و نقل محافظت می کنند.

انواع روکش هاردباکس

چند دلیل وجود دارد که چرا می‌توان در بین انواع روکش هاردباکس چوب را انتخاب کرد. به طور کلی چوب قوی‌تر، ماندگارتر و سازگارتر با محیط زیست است. هاردباکس با روکش چوبی می‌تواند وزن بیشتری نسبت به روکش مقوایی داشته باشند و محافظت بیشتری را ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید  ویژگی های هاردباکس

جعبه های چوبی نیز برای استفاده طولانی مدت عالی هستند. چرا که پس از خرید محصول شما مشتریان میتوانند آن را با روش های مختلف دیگری مورد استفاده مجدد قرار دهند. از ساخت گلدان چوبی گرفته تا استفاده به عنوان جعبه وسایل کوچک.

نتیجه گیری

مشتریان یک فروشگاه و یا یک خریدار بالقوه با دیدن محصول ابتدا جذب بسته بندی آن می شود. شرکت هایی که به بسته های با کیفیت بالا نیاز دارند، احتمالا جعبه های هاردباکس را انتخاب می کنند. از لحظه ای که مردم محصولی را می خرند تا زمانی که آن را به خانه می برند و استفاده می کنند، انتظار دارند محصولی که داخل این هاردباکس است حداکثر انتظارات ان ها را نسبت به محصولات مشابه برآورده سازد.

طبیعی است که یک خریدار بخواهد نگاه دقیق تری به یک محصول در بسته بندی های گران قیمت داشته باشد. تجربه لمسی در دست گرفتن یک جعبه هاردباکس می تواند روند خرید را برای خریدار بهبود بخشد. دقیقا به همین دلیل است که استفاده از انواع روکش هاردباکس مهم می شود.

به همین دلیل ما سعی کردیم در این مقاله آرباکس شما را با انواع روکش هاردباکس آَشنا کنیم تا در هنگام انتخاب و خرید بهتر تصمیم بگیرید که کدام یک از محصولات برای شما مفیدتر و بهتر است. اما اگر همچنان سوالی برای تان باقی مانده است میتوانید با کارشناسان آرابکس تماس بگیرید و یا از طریق راه های ارتباطی دیگر ما سوالات خود را بپرسید.

 سوالات متداول

برای ساخت هاردباکس از چه روکش هایی استفاده می شود؟

کاغذ کرافت از درختان چوب نرم تولید می شود. این شامل 70-80٪ الیاف “بکر” است که باعث دوام و سهولت چاپ روی آن می شود. کاغذ کرافت بیشترین استفاده را در پوشش بیرونی هنگام انتخاب مواد برای تولید جعبه ها و بسته بندی های راه راه دارد.

چرا استفاده از روکش گالینگور برای هاردباکس مفید است؟

مزایای اصلی انتخاب روکش گالینگور این است که دوام و کیفیت بالایی دارند. روکش گالینگور برای هاردباکس گزینه‌های تکمیلی ویژه‌ای را ارائه می‌کند که اکثر انواع روکش هاردباکس دیگر آن را ندارند، و در نهایت منجر به ماندگاری بیشتر محصول می‌شود.

از کدام نوع روکش برای ساخت جعبه کادو استفاده می شود؟

برای ساخت جعبه کادو و کارت تبریک از چه کاغذهایی استفاده می شود؟ اغلب از کارتن استفاده می شود.

برای ساخت هاردباکس از چه موادی استفاده می شود؟

انواع مختلفی از مواد مورد استفاده برای ایجاد جعبه های هاردباکس:

  • نئوپان
  • مقوا
  • فوم پلی استایرن
  • ورق پلاستیک