تاثیر اهمیت هاردباکس در افزایش فروش

جعبه ی سخت، که به اصطلاح انگلیسی به نام هارد باکس شناخته شده، ترکیبی از مقوای سخت و روکشی از جنس کاغذ، چرم یا سایر تزئینات است که حس لوکس بودن و حفاظت تمام عیار را به محصول می دهد. جعبه های سخت یا هاردباکس، از نظر ظاهری بسیار جذاب بوده و از لحاظ ساختار، حسی از اعتبار، تجمل و ظرافت را به فرد منتقل می کند. استفاده از هاردباکس برای جواهرات، وسایل الکترونیکی و یا گران قیمت، بسیار ایده آل است. بسیاری از مصرف کنندگان هارد باکس را حتی مدت ها بعد از خرید نگه داشته و مجددا مورد استفاده قرار می دهند. به این ترتیب با سفارش هاردباکس برای محصولات خود، می توانید شناخت بلند مدتی از برند یا نام تجاری خود در ذهن همگان ایجاد کنید. یکی از شباهت های هارد باکس با هولوگرام نیز همین است: حفاظت تمام عیار محصول به همراه ایجاد اعتبار و ارزش برای آن بهمین خاطر اهمیت هاردباکس در فروش را نباید نادیده گرفت.

هاردباکس چیست؟

یکی از عوامل تضمین کننده وفاداری مشتری در بازار کالای خاص، نحوه ارائه محصول در فروشگاه است. تمرکز بر جزئیاتی که مشتری به آن ها دقت می کند، می تواند احساس خاص بودن کالا را افزایش دهد. بسته بندی نقش عمده ای در ایجاد این احساس دارد. یک محصول زیبا با بسته بندی مناسب، مشتری را در نگاه اول به سمت خود هدایت خواهد کرد. حتی افرادی که فقط برای تماشا کردن هم به فروشگاه آمده‌ اند، دوست دارند که چنین کالایی را در دست بگیرند و دقیق و از نزدیک محصول را بررسی کنند. اگر به اندازه کافی جذب کالا شوند، حتی ممکن است آن را خریداری کنند. وقتی از اهمیت هاردباکس در فروش صحبت می کنیم منظور این است که با استفاده از  هاردباکس، جذابیت کالا چند برابر شده و تاثیر مستقیم در بهبود کیفیت تجربه مشتری خواهد داشت.
هاردباکس دو کاربرد مهم دارد. در ابتدا، استفاده از هاردباکس برای بسته بندی باعث می شود تا محصول حین حمل به فروشگاه آسیبی نبیند و در ادامه می تواند باعث شود تا کالا در فروشگاه بیشتر به چشم مشتری بیاید. در ادامه مقاله بیشتر با اهمیت هاردباکس در فروش آشنا می شویم.

تولید و ساخت هارد باکس 

هارد باکس ها یا جعبه های سخت از دو بخش تشکیل می گردند که یک بخش آن ها جعبه های مقوایی چند لایه ای هستند که لایه بیرونی آن از نئوپان است. اضافه کردن آهن ربا از دیگر ویژگی های خوب در تولید هارد باکس می باشد که نه تنها حس لوکس بودن آن را بیشتر کرده، بلکه سبب افزایش فضای امنیتی آن هم می شود.
مرحله بعدی در تولید هارد باکس به کارگیری از کاغذ نازک و انعطاف پذیر است که برای مطابقت با نئوپان از آن استفاده می کنند. این کاغذها باعث زیبایی جعبه می شوند زیرا به داخل و خارج آن می چسبند و دیگر نئوپان قابل مشاهده نیست.

ویژگی های هارد باکس چیست؟

هاردباکس یا هر محصول دیگری که در زمینه بسته بندی محبوب می شود یک سری ویژگی هایی را دارد که سبب شده تا مردم از آن استقبال زیادی کنند، اولین معیار اهمیت هاردباکس در فروش مقاومت و ماندگاری آن ها نسبت به سایر کارتن ها و جعبه ها است، هم از نظر شکل ظاهری و هم از نظر مواد استفاده شده کیفیت بالایی دارد. ویژگی بعدی درمورد هارد باکس ها امکان اضافه کردن تصاویر، وسایل تزئینی، نام برند و موارد دیگر به آن است که زیبایی آن را چند برابر می کند. ظاهر هارد باکس ها لوکس و زیباست و برای کالاهای گران قیمت و با ارزش به کار می رود.

  • اول: مقاومت و ماندگاری بسیار بالا نسبت به جعبه های مقوایی ساده هم از لحاظ مواد و هم ظاهر.
  • دوم: محافظت و حفظ امنیت تمام عیار از محصول.
  • سوم: امکان اضافه کردن طرح های مختلف، تصاویر و برجستگی های متعدد به جعبه سخت.
  • چهارم: حفظ و افزایش ماندگاری اسم برند نزد مشتریان.
  • پنجم: ایجاد تصور بهتر نسبت به محصول و کیفیت آن.
  • ششم: جعبه ای با احساس لمس لذت بخش.
  • هفتم: امکان وارد کردن خاصیت مغناطیسی به جعبه.
  • هشتم: ظاهری ساده و در عین حال بسیار لوکس و جذاب.

کاربرد های هاردباکس چیست؟

همه صنایع و فروشگاه ها از اهمیت هاردباکس در فروش آگاه هستند برخی از صنایع پر استفاده:

اول، بسته بندی ویژه مخصوص صادرات:

یکی از اصلی ترین ضعف های تولید کنندگان ایرانی، ضعف در بسته بندی کالا می باشد؛ چرا که بسته بندی زیبا و جذاب نشان دهنده کیفیت بالای کالای داخل آن است و صادر کنندگان عزیز باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

دوم، صنایع الکترونیکی و لوازم جانبی:

دلیل اصلی استفاده از جعبه سخت در این محصولات، حفاظت در برابر عوامل تخریب کننده است. در این صنعت اغلب از نوع کشویی جعبه سخت استفاده می شود.

سوم، شرکت های بزرگ تولید کننده تلفن های همراه:

اهمیت هاردباکس در این صنعت به حدی است که برای تایید اصالت محصول و تعلق آن به شما برای فروش باید اصل جعبه آن را همراه خود داشته باشید.

چهارم، شرکت های آرایشی و بهداشتی:

مانند بسته بندی وسایل آرایشی لوکس، اکثر این صنایع از هاردباکس کتابی برای ارائه ی محصول خود استفاده می کنند و با این بسته بندی، علاوه بر حفاظت بیشتر، لوکس بودن محصول را به مخاطب تفهیم می کنند.

پنجم، صنایع مواد غذایی و خوراکی:

عرضه برخی از مواد خوراکی مخصوصا خوراکی های صادراتی و یا خوراکی هایی که برای پذیرایی در مجالس ویژه تولید می گردند؛ در قالب جعبه های بسیار شیک و لوکس صورت می گیرد. یکی از متداول ترین و عمومی ترین مصارف در زمینه عرضه شکلات های مجلسی می باشد. این شکلات ها در بسیاری از قنادی ها مشاهده می شود و بسته بندی آن بیشتر به صورت دو تکه یا کشویی است.

علاوه بر شکلات، اقلام غذایی دیگری نیز در قالب این جعبه ها عرضه می گردند که البته بیشتر جنبه پذیرایی دارند. قیمت جعبه های سخت بر روی بسیاری از کالاهای صنعتی تاثیر چندانی ندارد؛ اما قیمت نهایی محصولات خوراکی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال عرضه محصولات صادراتی با چنین جعبه هایی بسیار متداول است.

بیشتر بخوانید  برای خرید جعبه های هاردباکس به چه مواردی دقت کنیم؟

ششم، صنایع کادویی:

باکس کادویی به صورت های فانتزی و غیر فانتزی طراحی می شوند. هاردباکس کادویی در بسیاری از فروشگاه های سطح شهر مشاهده می شود. بسیاری از این جعبه ها به صورت دسته ای و برای مراسمات مختلف همچون مراسم خواستگاری و هدیه های ارزشمند در سایز های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد های هاردباکس

جعبه های کادو در بیشتر موارد به صورت دو تکه طراحی می شود بدین صورت که بدنه و درب جعبه از یکدیگر مجزا بوده و در زمان استفاده می توان درب را روی بدنه جفت نمود. این جعبه ها دارای گرافیک های رومانتیک و مندرجات صمیمانه هستند و در اغلب موارد از خطوط هنری برای زیبایی چند برابر در آن استفاده می نمایند.

هفتم، لوازم منزل:

بسیاری از لوازم منزل به ویژه لوازم آشپزخانه و یا وسایل تزیینی بسیار آسیب پذیر بوده و در زمان حمل، عرضه و پیاده کردن بار، کار را بسیار راحت می سازد. این کار نه تنها از ورود آسیب به وسایل جلوگیری می کند؛ بلکه چیدمان وسایل در فروشگاه را نیز راحت تر ساخته و جلوه خاصی به قفسه ها می بخشد. امروزه تقریبا تمامی شرکت های معتبر و تولید کننده لوازم منزل از پک های سخت سه تکه، دو تکه و کیبوردی برای بسته بندی وسایل استفاده می کنند. بسیاری از لوازم منزل به صورتی بسته بندی می شوند که قابلیت ارائه به صورت کادو در مهمانی های مختلف را نیز دارند.

هشتم، زیور آلات:

زیور آلات شامل تمامی وسایل زینتی اعم از طلا، نقره، ساعت های لوکس، بدلیجات و غیره است. بسیاری از این وسایل در قالب هارد باکس های بسیار شیک و زیبا عرضه شده و به صورت جعبه های متالیک و یا مات و یا ترکیبی از هر دو و در اغلب موارد به صورت دو  تکه و یا مگنتی طراحی می شوند. جعبه سخت زیور آلات ممکن است به صورت جعبه های کادویی نیز تولید شوند؛ اما چون با توجه مندرجات روی آن نمی توان باکس های مورد نظر را در زمره جعبه های کادویی قرار داد. اصولا زیورآلات خاص را در این نوع هارد باکس ها قرار می دهند.

اهمیت هاردباکس در فروش و تبلیغات

یکی دیگر از مواردی که اهمیت هارد باکس در فروش را نشان می دهد، تاثیر آن در تبلیغات است. امروزه شکل تبلیغات و معرفی محصول مانند گذشته نیست، بلکه مشتریان به ظاهر محصول هم اهمیت می دهند و شکل ظاهری محصولات روی میزان جذب و جلب مشتریان تاثیر بالایی دارد. شما با بسته بندی کردن مناسب و استفاده درست از هارد باکس می توانید، مشتریان خودتان را افزایش دهید، هارد باکس ها باعث لوکس شدن محصولات می شود و همین نشان می دهد تا چه اندازه افراد می توانند به محصولات شما اعتماد کنند.

مزایای جعبه های هارد باکس:

غیر از این که می تواند سازه ای مستحکم و محافظتی، برای محصول ایجاد کند؛ با خلق تجربه ای خیره کننده یک جعبه گشایی لوکس و اثر گذار را ارائه می دهد که در اکثر انواع بسته بندی دیگر همانند نخواهد داشت. اغلب با یک جای دهنده سفارشی، بسته بندی هاردباکس همه چیز را سر جای خودش نگه داشته و از محصولات به خوبی محافظت می کند و در برابر جا به جایی و تکان ها بسیار مقاوم است.

بسته بندی با جعبه هارد باکس این گونه طراحی شده است که قابل استفاده مجدد و نگهداری توسط خریداران می باشد، به جای این که تنها پس از یک بار جعبه گشایی محصول دور ریخته شود. پس از جعبه گشایی، اغلب از آن ها برای ذخیره جواهرات، لوازم جانبی یا هر یک از اقلام خانگی دیگر استفاده می شود.

با توجه به این مزایا، جعبه های هاردباکس می توانند با ایجاد ویژگی های بصری به یاد ماندنی زمینه را برای ارتقا هرچه بیشتر ارزش برند و کسب و کار شما فراهم کنند.

مزایای جعبه های هارد باکس

زمانی که محصول شما در یک جعبه هارد باکس قرار می گیرد، اغلب مشتریان دیگر محصول را فقط به عنوان یک وسیله ی تنها مشاهده نمی کنند، بلکه بسته و محصول را به عنوان مجموعه یکپارچه در نظر خواهند گرفت. این طبیعت انسانی است که از هدایا لذت برده و جعبه های کادو هارد باکس در حال حاضر استاندارد طلایی جعبه های هدیه هستند.

معایب جعبه های سخت یا هاردباکس:

در حالی که جعبه های هاردباکس، یک گزینه بسیار مناسب برای محصولات با اندازه های کوچک و متوسط هستند، آن ها می توانند به طور شگفت انگیزی در اندازه های فوق العاده بزرگ غیر قابل استفاده باشند. بسته بندی جعبه هارد باکس با اندازه های کوچک و متوسط بسیار مستحکم می باشند؛ ولی آن ها می توانند بیشتر مستعد لبه های پاره شده در اندازه های بزرگ تر باشند. به علت ایجاد فشار مضاعف بر لایه های بیرونی جعبه همیشه توصیه می شود از ورق ضخیم تر با یک روکش لمینت چند لایه برای افزایش دوام جعبه در اندازه های بزرگ تر استفاده گردد.

انواع مدل جعبه سخت (هارد باکس)

هارد باکس تلسکوپی
نوع شیاردار
هارد باکس تلسکوپی کشویی

نوع کتابی

دلایل اهمیت بسته‌بندی مخصوص هاردباکس

بسته بندی محصولی که استفاده می کنید باید به عنوان یکی از ابزارهای اصلی بازاریابی شما در نظر گرفته شود. مهم نیست که فروشگاهی برای خرید حضوری ندارید، بسته‌بندی حتی در در صورت فروش آنلاین و داشتن سایت و آنلاین‌شاپ نیز حائز اهمیت است و به برند شما اعتبار میدهد.

بسته بندی شما باید مرتبط و شبیه برند شما طراحی شود. همچنین باید با محصول داخل مرتبط باشد و در صورت نیاز اطلاعاتی در مورد محصول ارائه دهد. داشتن بسته بندی مخصوص هاردباکس برای محصول به محبوبیت محصولات خریداری شده به صورت آنلاین می افزاید. نه تنها برای محصولات خاص و، بلکه برای خریدهای کوچک، بسته بندی بسیار مهم است. در واقع بسته بندی هاردباکس به طور بالقوه تنها رسانه ای است که برای بازاریابی در اختیار دارید و در آن باید محصول خود را به مشتری بفروشید.

بیشتر بخوانید  انواع جعبه ها برای بسته بندی | فانتزی یا لاکچری

بسته بندی همواره یک هدف دارد. پس فرقی نمی کند بسته بندی مواد غذایی باشد، بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی باشد، بسته بندی الکترونیکی یا بسته بندی یک تکه لباس. در هر حال باید برند شما را معرفی کند و به آن اعتبار و زیبایی ببخشد.

اکنون که این مقاله را میخوانید، آخرین خریدتان را به یاد بیاورید! حالا که این کالا را در ذهن خود دارید، می‌توانید بگویید بسته‌بندی آن چه تاثیری بر شما گذاشته است؟ چه تصویری از آن در اولین لحظه به ذهن شما رسید؟ آیا به ایمنی، طراحی یا ظاهر آن فکر کردید؟ یا شاید به نقش موقت بسته بندی هاردباکس به عنوان محافظ محتوای آن توجه کردید!

بسته بندی هاردباکس نقش های مختلفی دارد. این نقش‌ها شامل ارائه حفاظت، ایمنی، قابلیت استفاده ابیشتر، ظاهر جذاب و شیک، طراحی بهینه و نیازهای خاص مشتری می باشد. با این حال، در بسیاری اوقات تصور ما از بسته بندی محصولی که میخریم یک استفاده ی یکبار مصرف است. یعنی بسته بندی خیلی از محصولات صرفا بریا این هستند که محصول را از آن خارج کیم و بعد هم آن را دور بیندازیم. در این نگاه ما به یک هاردباکس اختصاصی روبه‌رو نیستیم، بلکه صرفا یک بسته‌بندی پلاستیکی یا کم توان داریم که نقش محافظت اولیه را ایفا میکند.

پس واضح است که چرا جهان را زباله‌های ما پر کرده است. فرهنگ استفاده یکبار مصرف مردم، میزان ضایعات بسته‌بندی‌ها را به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه افزایش داده است. پلاستیک به‌عنوان یک ماده استفاده شده در بسته‌بندی، که تجزیه‌پذیر هم نیست، به محیط زیست آسیب وارد می‌کند.

تعداد فزاینده‌ای از کسب‌وکارها، سازمان‌ها و آکادمی‌ها تلاش می‌کنند تا جایگزین‌های تجدیدپذیر و پایدارتری برای مواد بسته‌بندی معمولی بیابند که می‌توانند به طور کامل و ایمن دوباره استفاده شوند، بازیافت شوند و تجزیه شوند.

پس اگر شما هم خودتان را یک برند مسئولیت‌پذیر میدانید که علاوه بر تمام نکات استراتژی تبلیغاتی، به دنبال حفظ محیط زیست هم هستید، بهتر است به سراغ بسته بندی هاردباکس بروید تا مشتریان را ترغیب کنید آن را دور نیندازند، و سفیر برند شما را تا مدت‌ها در کنار خودشان نگه دارند.

بله! قطعا فروش به عوامل زیادی بستگی دارد، مثلا شناخت مشتریان، گستره محصولات، قیمت مواد تولیدی، میزان دسترسی در بازار و بسیاری از موارد تاثیرگذار دیگر. با این حال، بسته بندی می تواند یک محرک مهم برای تقویت فروش شما باشد. در ادامه به دلایل اهمیت هاردباکس در فروش میپردازیم.

شماره 1: بسته بندی به برند شما اجازه می دهد در نبود شما با مشتری صحبت کند! برای اثبات این حرف میتوانید ویدیوهای آنباکسینگ (جعبه گشایی) را در اینترنت ببینید. مردم تجربه خرید خود را با باز کردن بسته بندی هاردباکس محصول شما با دیگران به اشتراک میگذارند. حالا بدون این که شما چیزی بگویید، این بسته‌بندی شما است که در نگاه اول، دیگران را ترغیب به خرید میکند.

 

شماره 2: مشتریان برای بسته‌بندی هاردباکس جذاب حاضرند هزینه بیشتری پرداخت کنند. اکثر مشتریان تنها در چند ثانیه تصمیم به خرید می‌گیرند. حالا اگر بین شما و رقیب‌تان که یک محصول مشترک را ارئه میدهید، شما یک بسته‌بندی هاردباکس زیبا داشته باشید، ترجیح افراد این است که از شما خرید کنند.

خوب است با اصطلاحاتی مانند «بسته بندی هوشمند» نیز آشنا باشید. به طور کلی، این یک نوع بسته بندی است که در آن، طراحی مشکل خاصی را حل می کند یا نوعی ارزش افزوده به همراه می آورد. انواع بسته بندی جالب دیگری نیز در حال توسعه هستند. مثلا بسته بندی های معطر امروزه در حال تبدیل شدن به یک مفهوم جذاب و مشتری پسند هستند که برندهای معتبر از آن غافل نشده‌اند.

شماره 3 : با بسته‌بندی هاردباکش شیک میتوانید دوستان جدید پیدا کنید، اما قدیمی ها را نیز حفظ کنید. بسته بندی ممتاز تجربه و خاطره برند را در ذهن مشتریان به خوبی ثبت میکند. بنابراین، هم به دستیابی به مشتریان جدید کمک می کند و هم ارتباط با مشتریان فعلی را حفظ میکند.

 

 

شماره 4: باید این نکته مهم را به یاد داشته باشید که، خرید پایان فروش نیست. یا حداقل نباید اینطور باشد. فروش باید یک سرویس کامل باشد. از خدمات مشتری و کیفیت تولید گرفته تا تحویل و بسته بندی. همه چیز به فروش موفق بستگی دارد. بله قطعا محصول باکیفیت یک نکته مهم است، اما مشتریان شما از فرآیند خرید هم لذت خواهند برد. علاوه بر این، اگر محصول شما را در هاردباکسی مناسب تحویل داده شود، تجربه موفق بیشتری خواهید داشت. ممتاز، اصل و به یاد ماندنی؛ این نکاتی است که در بسته بندی رعایت شود

 

سوالات متداول

بسته بندی چقدر برای فروش مهم است؟

بسته بندی یک ابزار بازاریابی قدرتمند است و می تواند علت فروش یا از دست دادن مشتری باشد. در یک مطالعه در بریتانیا نشان داده شده است، حدود 73 درصد از مصرف‌کنندگان در هنگام تصمیم‌گیری برای خرید، به بسته‌بندی محصولات نگاه میکنند.

بسته بندی مخصوص در بازاریابی به چه معناست؟

بسته بندی مخصوص به معنای دستورالعمل و استفاده از موادی است که به صورت اختصاصی برای برندها طراحی می‌شوند، مانند جعبه هاردباکس یقه‌ای. به طور معمول برندها برای جذابیت بصری و محافطت ویژه از محصول از بسته بندی مخصوص استفاده می‌کنند.

چگونه بسته بندی میتواند فروش را به حداکثر برساند؟

طراحی بسته بندی می تواند ارزش محصول را از طرق مختلف افزایش دهد. این می تواند شامل استفاده از مواد باکیفیت مانند کاغذ یا پلاستیک لوکس باشد که احساسی از کیفیت و پیچیدگی در مشتریان ایجاد می کند.