ایده هاردباکس مناسب لباس

لباس چه نیازی به بسته بندی دارد؟

بیشتر لباس ها مانند پیراهن و تیشرت روی رگال فروشگاه ها آویزان می شوند و اصلا نیازی به بسته بندی ندارند. با این حال برخی از لباس ها مخصوصاً لباس های مردانه با بسته بندی های پلاستیکی یا در جعبه های کاغذی به بازار عرضه می شوند. هنگام طراحی بسته بندی لباس باید برخی ملاحظات مورد توجه قرار گیرد.

جعبه بسته بندی مناسب برای انواع لباس‌ کدام است؟

امروزه کسب ‌و کار های بسیاری در زمینه فروش لباس ‌ها فعالیت می‌ کنند. این کسب ‌و کارها از فروش جوراب تا محصولات زمستانی، تنوع بالایی در ابعاد، اندازه و جنس محصولاتشان دارند. برای بسته‌ بندی کردن هر کدام از این محصولات گزینه‌ های متنوع زیادی وجود دارد. در این مقاله انواع بسته بندی و همچنین بسته ‌بندی انواع لباس ‌ها را بررسی خواهیم کرد.

تعدادی از انواع جعبه های بسته بندی البسه به شرح زیر می باشد:

اول: جعبه کیبوردی

اگر با جعبه‌ های کیبوردی آشنایی ندارید، به فروشگاه ما سر بزنید و انواع ابعاد این محصول را به دقت مشاهده کنید. جعبه کیبوردی از انواع سایز های مختلف تشکیل می ‌شود. به دلیل تنوع بالای ابعاد این محصول، می ‌توانید از این جعبه بسته بندی برای لباس ‌های متنوعی استفاده کنید. استحکام و نوع بسته‌ بندی با جعبه کیبوردی، این امتیاز را به شما خواهد داد که نیازی به خرید جعبه پستی نداشته باشید. از جوراب و لباس زیر تا مانتو و پیراهن مردانه را می ‌توانید در این نوع جعبه آماده بسته‌ بندی نمایید. برای تمیزتر شدن کار پیشنهاد می شود از یک کاغذ پوستی یا کرافت در داخل جعبه استفاده نمایید. می ‌توانید داخل جعبه را با چند شاخه گل خشک و یا یک نوشته محبت ‌آمیز چشم‌ نوازتر از قبل کنید.

تعدادی از انواع جعبه های بسته بندی البسه به شرح زیر می باشد

دوم: جعبه بالشتی برای لباس‌ های کوچک‌ تر

جعبه‌های بالشتی یکی از متفاوت‌ ترین انواع محصولات به شمار می ‌روند. این جعبه ‌ها در سایز های متنوع عرضه می ‌شوند. کوچک‌ ترین جعبه بالشتی با ابعاد ۸.۵ در ۶ در۳.۵ سانتی ‌متر و بزر‌گ‌ ترین جعبه بسته بندی بالشتی با ابعاد ۲۵ در ۲۵ در ۱۰ سانتی ‌متر قابل سفارش است. این جعبه‌ ها را می ‌توانید برای لباس‌ های با حجم کمتر مانند جوراب، لباس زیر، تیشرت و یا شال و روسری استفاده کنید.

سوم: پاکت کرافت ساده و یا زیپ ‌دار، دو انتخاب کاملا متفاوت.

پاکت‌ های کرافت ساده در واقع همان پاکت ‌های نوستالژیکی هستند که از گذشته به خاطر داریم. همان پاکت‌ هایی که پدرهایمان زمان برگشتن از سرکار، درحالی که پر از میوه بودند، در دست داشتند. این پاکت ‌ها به صورت کیلویی به فروش می رسند و یک انتخاب اقتصادی هستند. اگر می ‌خواهید فقط یک محافظ برای کثیف نشدن لباس انتخاب کنید و هزینه‌ زیادی را متحمل نشوید، می ‌توانید از این گزینه استفاده کنید. پاکت‌ های کرافت زیپ ‌دار هم در انواع متفاوتی موجود هستند. پاکت‌ های جلو شفاف، پاکت‌ های پنجره ‌دار و ساده را می ‌توانید به صورت تک یا عمده سفارش دهید. این پاکت‌ ها بسته‌ بندی متفاوت ‌تری دارند و می ‌توانید برای لباس‌ های با سایز کوچک ‌تر از آن‌ ها استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید  تاثیر بسته بندی در فروش محصولات

شاید برایتان مفید باشد : پاکت پستی حبابدار

چهارم: ساک دستی یک انتخاب همیشگی برای لباس ‌ها

به جز موارد گفته شده و انواع جعبه بسته بندی پیواژ، ساک ‌های دستی هم محبوبیت زیادی در بین کسب ‌و کار های فروش لباس دارند. این ساک‌ های دستی را می ‌توانید با رنگ ‌های متنوعی سفارش دهید. نکته ی مهم، نیاز به جعبه پستی برای ارسال این ساک‌ های دستی است. این ساک ‌ها را، مانند جعبه بالشتی و پاکت‌ های کرافت، نمی ‌توانید به تنهایی به پست تحویل بدهید و برای ارسال آن ‌ها حتما باید کارتن پستی تهیه نمایید.

پنجم: طراحی و چاپ هاردباکس

معمولا این جعبه ها را در بسیاری از فروشگاه های اجناس لوکس و محصولات الکترونیکی رده بالا مشاهده می کنید. این جعبه ها به منظور ارائه بهتر با  ماندگاری بالا برای محصولات خاصی استفاده می شوند. به جعبه بسته بندی Iphone   فکر کنید، که یک جعبه سفت است. این جعبه سفت و سخت از مقوا با چگالی چهار برابر ضخیم تر از مقوا استاندارد ساخته می شود. اگر محصولی و لباسی که ارائه می کنید بسیار خاص و جنبه لاکچری دارد، استفاده از این نوع بسته بندی بسیار مناسب است.

اصول طراحی بسته بندی لباس برای آقایان:

بیشتر لباس مربوط به آقایان در بسته بندی قرار می گیرد تا لباس بانوان . کاملا واضح است، آقایان به عنوان یک قاعده بسیار کلیشه ای، ترجیح می دهند خیلی سریع آنچه که نیاز دارند را مانند پیراهن، لباس زیر و یا حتی کت و شلوار را تهیه کنند تا اینکه تمام یک بعد از ظهر را در بازار به دنبال دیدن تمام گزینه های موجود صرف کنند.

در فروشگاه های پوشاک مردانه شما همه نوع دستکش، لباس زیر، کروات، پیراهن و جوراب را در بسته بندی پیدا خواهید کرد. آقایان حتی بدون باز کردن بعضی از بسته بندی ها آن را می خرند و این موضوع بسیار جالب توجه است، به طوری که باز نکردن بسته بندی پیراهن ها در این فروشگاه ها به صورت یک روتین در آمده است و یک اصل پذیرفته شده است.

بیشتر بخوانید  مقوا هارد باکس چیست ؟

اصول بسته بندی

نکته ای که در طراحی بسته بندی لباس باید در نظر داشته باشید این است که بسته بندی باید از مقاومت کافی برخوردار باشد تا مشتریان کنجکاو نتوانند به راحتی بسته ها را باز کنند و تمام چیدمان و زحمت تولید کنندگان را هدر دهند. اما این نکته را باید در نظر داشته باشید، مواردی که زمینه انتخاب مشتری را فراهم می کند نباید از نظر او دور بماند. ترکیبی از کارتن و یک پنجره پلاستیکی شفاف بهترین راه است تا از باز شدن جعبه جلوگیری کند و هم نیاز مشتری را برآورده سازد.

طراحی بسته بندی لباس زنانه:

در مورد لباس زنانه ، طراحی بسته بندی پوشاک معمولاً به لباس های زیر، لوازم جانبی و دستکش محدود می شود. بقیه لباس ها به صورت مرتب بر روی قفسه برای بازرسی یا امتحان کردن نمایش داده می شوند. هنگام بسته بندی این وسایل، مهم است که جعبه ها به خوبی ساخته شوند. رنگ بسته بندی در اینجا بسیار حائز اهمیت است. رنگ سیاه باعث می شود هر شکاف و خدشه ای به بسته بندی، خود را به وضوح نمایش دهد و این در دید مصرف کننده خانم بسیار نا زیباست.

از دیدگاه یک فروشنده یک جعبه می تواند بهترین حالت ممکن باشد، چرا که برای حمل و نقل و مخصوصا فروش های آنلاین که نیاز به طی مسافت زیادی دارد و بدین منظور  بسیار کار او را راحت تر می کند. چون از صدمه دیدن محصول جلوگیری می نماید و از دیدگاه مصرف کنندگان یک بگ خرید حالتی بسیار شکیل و زیباتری دارد.

طراحی بسته بندی لباس نوزاد:

لباس های نوزادان نیز از آن دسته پوشاکی هستند که به صورت بسته بندی ارائه می شوند، از آنجایی که نوزادان حق انتخابی در زمان تهیه این لباس ها ندارند. پس چه بهتر که امکان خرید سریع آن ها فراهم شود. مهم ترین نکته در مورد طراحی بسته بندی لباس نوزاد استفاده از متریال های ارگانیک است.

اکثر لباس کودکان از پنبه طبیعی تهیه می شوند تا کمترین میزان حساسیت را به همراه داشته باشد، لباس های کودکان معمولا به صورت الیاف نرم و لطیف بافته می شود. متریال بسته بندی این محصولات نیز باید همین خاصیت را داشته باشند، بر خلاف برخی از محصولات نباید از مقوای بازیافت شده یا مواد نامرغوب در زمان چاپ استفاده نمود.

هاردباکس لاکچری