شیوه تولید هارد باکس

هاردباکس چیست؟

جعبه ی سخت که به اصطلاح انگلیسی آن به نام هارد باکس نیز معروف است، ترکیبی از مقوای سخت و روکشی از جنس کاغذ، چرم یا سایر تزئینات است که حس لوکس بودن و حفاظت تمام عیار را به محصول می دهد. جعبه های سخت یا هاردباکس، از نظر ظاهری بسیار جذاب بوده و از لحاظ ساختار، حسی از اعتبار، تجمل و ظرافت را به شما منتقل می کند.

استفاده از هاردباکس لاکچری برای جواهرات، وسایل الکترونیکی و یا گران قیمت ایده آل است. بسیاری از مصرف کنندگان هارد باکس را حتی مدت ها بعد از خرید نگه داشته و مجددا مورد استفاده قرار می دهند. به این ترتیب با سفارش هارد باکس برای محصولات خود، می توانید شناخت بلند مدتی از برند یا نام تجاری ایجاد کنید. یکی از شباهت های هارد باکس با هولوگرام نیز همین است: حفاظت تمام عیار محصول به همراه ایجاد اعتبار و ارزش برای آن.

ویژگی های هارد باکس چیست؟

  • اول: مقاومت و ماندگاری بسیار بالا نسبت به جعبه های مقوایی ساده هم از لحاظ مواد و هم ظاهر
  • دوم: محافظت و حفظ امنیت تمام عیار از محصول
  • سوم: امکان اضافه کردن طرح های مختلف، تصاویر و برجستگی های متعدد به جعبه سخت
  • چهارم: حفظ و افزایش ماندگاری اسم برند نزد مشتریان
  • پنجم: ایجاد تصور بهتر نسبت به محصول و کیفیت آن
  • ششم: جعبه ای با احساس لمس لذت بخش
  • هفتم: امکان وارد کردن خاصیت مغناطیسی به جعبه
  • هشتم: ظاهری ساده و در عین حال بسیار لوکس و جذاب

نقش هارد باکس در بسته بندی های لوکس:

جعبه سخت نسبت به سایر بسته بندی ها دارای برتری هایی از جمله ضخامت بالا و امکان سفارشی سازی است. همچنین نوع بسته بندی یک محصول، نشان از کیفیت آن دارد و استفاده از هارد باکس برای این منظور بهترین انتخاب است.

نقش هارد باکس در بسته بندی های لوکس:

ساختار یک هارد باکس (چگونگی ساخت و تولید)

جعبه های سخت از دو قسمت اصلی تشکیل می شوند:

اول: جعبه مقوایی چند لایه و لایه ی بیرونی از جنس نئوپان. هنگام برش نئوپان می توان چندین سوراخ داخل جعبه ایجاد نمود و داخل آن از آهنربا استفاده کرد. افزودن فضای مغناطیسی یکی از ویژگی های معمول در ساخت هارد باکس ها می باشد که علاوه بر حس لوکس بودن ، فضای امنیتی بسته را نیز بیشتر می کند.

بیشتر بخوانید  سفارش جعبه هاردباکس با چاپ فلکسو اختصاصی

دوم: حیاتی ترین مرحله از ساخت جعبه سخت، استفاده از کاغذ نازک و انعطاف پذیری است که برای مطابقت با نئوپان برش داده می شود. این کاغذ که مقدمات ظاهر زیبای جعبه سخت را فراهم می سازد، به داخل و خارج آن چسبانیده می شود و پس از آن هیچ نئوپانی قابل تشخیص نیست.

یکی دیگر از مزایای هارد باکس، استفاده از عناصر تجملی روی آن است که از انواع مغناطیسی، برجستگی های مختلف، اکلیل و یا سایر روش های برتر چاپی استفاده می شود. این فرایند ها به طور مرتب در حال تغییر هستند تا نیاز فزاینده مصرف کنندگان را پاسخگو باشد.

جعبه های سخت( هاردباکس ) چگونه ساخته می شوند؟

جعبه های سخت به دو روش ماشینی ، دستی و گاهی ترکیبی ساخته می شوند. جعبه های سخت با یک مقوای بسیار ضخیم ساخته می شوند که معمولا به رنگ خاکستری می‌ باشد. این لایه توسط قالب برش و خط تا می خورد تا به راحتی از محل خطوط تا خم شود و شکل جعبه را به خود بگیرد.

جعبه های سخت( هاردباکس ) چگونه ساخته می شوند؟

سپس دیواره ها با چسب به هم چسبانده می شوند. بعد از این مرحله کاغذ چاپ شده آماده می شود و به دور جعبه کشیده می شود . این کاغذ چاپ شده می تواند به هر شکل و رنگی و با هر نوع فرایندی ساخته شده باشد و می تواند انواع تکنیک های چاپی مانند امباس ، طلاکوب و نقره کوب روی آن اجرا شده باشد.

طریقه ی تولید هاردباکس به صورت ماشینی:

هارد باکس نیز مانند سایر جعبه های مقوایی به تولید می ‌رسند که در یک الی دو مرحله تفاوت جزئی دارد که در ادامه آن ها را با یکدیگر بررسی می ‌کنیم.

مرحله ی اول: مرحله اول تهیه ورق کارتن می باشد، که از خمیر به دست می ‌آید. این خمیر به دست آمده یا از تنه درخت گرفته می شود، که در این صورت از جنس درجه یک می باشد و یا از کارتن بازیافتی تهیه می ‌شود که مرغوبیت جنس درجه یک را ندارد.

بیشتر بخوانید  خرید هارد باکس ارزان

مرحله ی دوم: پس از تهیه خمیر توسط ماشین آلات اتوماتیک خمیر به دست آمده به ورق تبدیل شده و این ورق ها را برای جعبه های مقوایی و هاردباکس استفاده می کنند که ورقه های هاردباکس از جعبه های مقوایی کمی محکم تر است که معمولاً از جنس ورق های مقراضیانی می باشند.

مرحله ی سوم: پس از مرحله تولید ورق، نوبت به تولید جعبه هارد باکس می ‌رسد که بعد از دریافت ابعاد مورد نظر، غالب برای آن ساخته شده و توسط قالب خاص تولید می ‌شود که هزینه غالب توسط خود مشتری پرداخت می شود.

مرحله ی چهارم: برش در این مرحله انجام می گیرد. یا به صورت خطی و یا به صورت منحنی برش داده می شود. برش دایکاتی نیز در هارد باکس وجود دارد که جعبه ها به صورت منحنی نیز دیده می‌ شوند.

نکته‌ ای که هاردباکس ها را نسبت به جعبه های مقوایی متمایز کرده است، چسباندن لبه های کارتن می باشد که توسط چسب خاص با دست انجام می ‌گیرد. یعنی این مرحله به نیروی انسانی احتیاج دارد و همچنین ورق آن نسبت به مقوای معمولی سخت ‌تر است. چاپی که بر روی هارد باکس درج می ‌شود، زیبایی جعبه را دو چندان می ‌کند که این جعبه به گونه‌ ای طراحی می ‌شود که خاصیت ضد آب داشته و در فصول مختلف و در شرایط گرم و سرد به کیفیت آن آسیبی وارد نمی کند. درست است که هاردباکس ها از لحاظ قیمت نسبت به جعبه مقوایی معمولی، کمی بالاتر است؛ اما این اطمینان را به مشتری می دهد که در مدت زمان طولانی تری و با ماندگاری بالا از این نوع جعبه ها استفاده می کنند‌.