مقوای کرجی چیست؟ بهترین انتخاب برای ساخت هاردباکس

انواع مختلفی از اجناس با کیفیت های مطلوب برای ساخت هاردباکس وجود دارد. در بین انواع مختلف مواد، مقوای کرجی یکی از محبوب ترین و مقام ترین انتخاب هایی است که سازندگان دارند. بسته بندی درجه یک و مقرون به صرفه ای که می تواند تمام ویژگی های یک ماده خوب برای ساخت هاردباکس را داشته باشند مقوای کرجی است.

احتمالا این سوال برای تان پیش آمده که مقوای کرجی چیست و چه تفاوتی با دیگر مقواها دارد؟ باید بگوییم که شاید آن را با عنوان مقوای صنعتی نیز بشناسید. نوعی مقوا است که سختی و مقاومت بالایی دارد. جالب است بدانید مواد تشکیل دهنده مقوای کرجی کاغذها و مقوای باطله و بریده شده ای است که برای ساخت یک مقوای سفت و سخت گزینه خوبی می باشد.

وقتی صحبت از بسته بندی می شود، بسیاری از برندها جعبه های مقوایی هاردباکس را ترجیح می دهند. این جعبه ها نه تنها ظاهری ویژه دارند، بلکه محصول داخلی خود را از بسیاری از آسیب ها و خطرات مصون نگه میدارند.  از آنجایی که منحصر به فرد بودن یک جزء حیاتی در اداره یک کسب و کار است، بیایید در مورد جعبه های هاردباکس  ساخته شده از مقوای کرجی و نحوه پیدا کردن جعبه مناسب بیشتر بیاموزیم.

چرا مقوای کرجی بهترین ماده برای ساخت هاردباکس است؟

جعبه های مقوایی هاردباکس، برخلاف کارتن های تاشو، از مقوای بادوام ساخته می شوند. جعبه های مقوایی در طیف وسیعی از رنگ ها، الگوها، طرح ها و تزئینات موجود هستند. بنابراین محدودیت کمی پیش روی شما خواهد بود.

، جعبه های مقوایی معمولی هنگامی که در معرض آسیب قرار می گیرند خم می شوند یا شکل خود را تغییر می دهند. این در حالی است که، جعبه های هاردباکس با مقوای کرجی به دلیل سفتی ، به سختی خم و خراب می شوند. این دلیل توضیح می دهد که چرا اکثر برندها مقوای کرجی را بهترین ماده برای ساخت هاردباکس میدانند.

جعبه های هاردباکس حس ظرافت و منحصر به فرد بودن را دارند. اما آیا ظرافت آن تنها نقطه فروش آن است؟ قطعا نه. پس بیایید برخی دیگر از برتری های مقوای کرجی برای ساخت هاردباکس را با هم مرور کنیم.

مقوای کرجی

 مقاوم است

مقوای کرجی نسبت به باقی مقواها، ضخیم‌تر و بادوام‌تر هستند، زیرا پایه و اساس ساخت آن مواد کاغذی و مقوایی است که در قالبی دیگر درآمده اند. اگرچه به نظر می رسد در ظاهر معمولی باشند، اما برای نگه داشتن محصول شما نسبتاً قوی است. مقوای کرجی به دلیل سفتی زیاد، بدون توجه به شدت آسیب، شکل خود را تغییر نمی دهند.

بیشتر بخوانید  معرفی و بررسی شاپینگ بگ | جایگزین کیسه های خرید

بسیاری از برندهای معروف برای حمل و نقل و بسته بندی محصولات خود از هاردباکس ساخته شده از مقوای کرجی استفاده میکنند.  یک محصول باید منحصر به فرد و به خوبی بسته بندی شود تا توجه مشتری را جلب کند که هاردباکس مقوایی از پس این کار بر میآید. در میان قفسه ای از چندین محصول، محصولی که بهترین بسته بندی را دارد برجسته می شود و مصرف کننده را به خرید ترغیب می کند.

سایز مقوای کرجی متنوع است

قطعا در فرآیند بسته بندی محصول یکی از مهم ترین دغدغه های سازنده ابعاد و سایز است . به همین منظور برای تسهیل کار و عدم محدودیت شما میتوانید مقوای کرجی را در اندازه های مختلفی و بسته به نیاز خود سفارش دهید. اگر خواستید از قالب های آماده مقوای کرجی ستفاده کنید باید بدانید این مقوا در سایز های 1.5 و2.5.3 در بازار موجود می باشد.

 برای حمل و نقل مناسب است

از آنجایی که فرآیند ساخت جعبه‌های هاردباکس مقوایی به این صورت است که صفحات در سه لایه روی هم قرار میگیرند، ساختار محکمی دارند که برای حمل و نقل مناسب است. البته ظاهر این مقوا کاملا صاف به نظر می آید و با مقواهای معمولی که در ذهنتان است تفاوت چندانی ندارد. تنها لایه وسطی مقوای کرجی دارای انحناها و موج های زیاد است که آن هم توسط دستگاه منسجم میشود.

مقوای کرجی

محافظت بهتری از محصولات ارائه می دهند

جای تعجب نیست که  وقتی یک جعبه به اندازه کافی مقاوم باشد که بتواند وسایل را حمل کند و کمترین آسیب را متحمل شود، از محصول درون خود نیز  محافظت بهتری می کند. با بسته بندی مناسب، نباید نگران ایمنی محصول باشید.

در رنگ های مختلفی ارائه میشود

یکی دیگر از دلایل قانع کننده برتری مقوای کرجی رنگ بندی متنوع آن است. بسته بندی یک محصول باید بی عیب و نقص باشد تا قابل خرید به نظر برسد. شاید تا چند سال قبل فقط میتوانستید رنگ های کرمی و قهوه ای این مقوا را در بازار پیدا کنید اما اکنون با توجه به به روز شدن دستگاه و مطابقت با سلیقه مشتری این امکان به وجود آمده است تا خمیر مقوای کرجی در رنگ های متنوعی به بازار ارائه شود تا محدودیتی برای مشتریان و ساخت هاردباکس وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید  بررسی طراحی جعبه های کشویی و تلسکوپی

مزایا

قطعا هر ماده ای که برای ساخت هاردباکس در بازار استفاده میشود دارای مزایا و معایبی نیز میباشد. اگر بخواهیم مزایای آن را بررسی کنیم به این لیست میرسیم:

  • ضربه های ممکن را تحمل میکنند.
  • به آسانی برش داده میشوند.
  • در بین دیگر مواد موجود در بازار برای ساخت هاردباکس، ارزان تر است و برای تولید مقرون به صرفه میباشد.
  • ورق های مقوای کرجی سخت و مقاوم هستند.
  • در برابر تاخوردگی و خم شدن سفت هستند.
  • در سایزها و رنگ های مختلفی به مشتریان ارائه میشود.

مقوای کرجی

مراحل ساخت

نکته جالب توجه در ساخت این نوع مقوا این است که همانطور که اشاره کردیم، متریال اولیه ساخت آن کاغذها و مقواهای دست دومی هستند که باطله شمرده میشوند. بنابراین میتوان گفت ساخت این مقوا کاملا سازگار با محیط زیست است. اما به نظر شما فرآیند ساخت و ترکیب مقوای کرجی چیست که آن را مقاوم و منحصر به فرد میکند؟ بیایید نگاهی به روند ساخت آن بیندازیم

کاغذهای باطله ای که توسط کارخانه جمع آوری شده در اولین مرحله باید به قطعات ریزی تبدیل شود. وقتی این کاغذهاو مقواها کاملاخرد شدند، مخزن های بزرگی برای شان تدارک دیده میشود که در آن با مواد شیمیایی دیگر و البته افزودن آب تبدیل به خمیر اولیه شوند. این خمیر آماده شده اساس مقوای کرجی را شکل میدهد که در سه لایه روی هم انباشته خواهد شد و جنسی مقاوم پیدا میکند.

 

سوالات متداول

معایب مقوای کرجی چیست؟

یکی از معایب مهم  که باید قبل از انتخاب از آن آگاهی داشته باشید این است که معمولا در برابر رطوبت مقاومتی ندارد.

از چه مقواهایی میتوان برای ساخت هاردباکس استفاده کرد؟

برای ساخت هاردباکس میتوانید از مقوای کرجی، کاغذ برنج، کاغذ کاهی آلمانی و مقوای کرافت سوئدی استفاده کنید.

کاربرد مقوای کرجی چیست؟

از این مقوا در بسته بندی شیرینی، ماکت سازی، جعبه سازی، ساخت هاردباکس و دکوراسیون داخلی استفاده میشود.