انواع هارد باکس مناسب برای برند های آرایشی و بهداشتی

بسته‌ بندی محصولات آرایشی و بهداشتی نقش بسیار مهمی در فروش این محصولات دارند. همچنین لوازم آرایشی و بهداشتی در هنگام جابجایی احتیاج به محافظت زیادی دارند تا آسیب نبینند، از این رو امروزه توجه شرکت‌ ها به خلاقیت در بسته‌بندی و جعبه سازی بسیار بیشتر شده است. هارد باکس یکی از روش‌ های بسته‌ بندی کالاهای آرایشی و بهداشتی است، که این روزها بسیار مورد توجه برندهای آرایشی و بهداشتی قرار گرفته. در این مقاله به معرفی انواع هارد باکس می پردازیم. با ما همراه باشید.

نگاهی کلی به مقاله

  •   لوازم آرایشی و بهداشتی احتیاج به بسته بندی مناسب دارند.
  •   هارد باکس از روش های بسته بندی مقاوم و بادوام است.
  •   هارد باکس انواع مختلفی دارد و در شکل های مختلف تولید می شود.
  •   از انواع هارد باکس می توان به جعبه سیگاری، هارد باکس تلسکوپی، هارد باکس تلسکوپی کشویی، جعبه کتابی، هارد باکس شیاردار و هارد باکس مگنتی، اشاره کرد.
  • استفاده از مواد مرغوب و مناسب در تولید هارد باکس، بسیار مهم و ضروری است.

آشنایی با انواع هارد باکس

آشنایی با انواع هارد باکس

هارد باکس از انواع و مدل های مختلفی تشکیل شده است. بیشتر تفاوت در انواع هارد باکس، تفاوت در شکل ظاهری و نوع طراحی آن است. هر چند در هارد باکس ها از انواع مختلف مواد اولیه نیز استفاده می شود، اما ماده اولیه بیشتر هارد باکس ها، پلاستیک مقاوم و فوم است. انواع هارد باکس به شرح زیر است:

  1. جعبه سیگاری

این هارد باکس ‌ها دارای قفل هستند و با طراحی زیبا و ساده خود، محبوبیت خاصی در میان مشتریان پیدا کرده‌ اند.

  1. هارد باکس تلسکوپی

مهمترین ویژگی این هارد باکس‌ ها ضد آب بودن روکش آن است. این هارد باکس معمولاً از دو قسمت مجزا تشکیل شده که با توجه به کیفیت و استحکام بالای آن، گزینه مناسب برای حمل لوازم آرایشی و بهداشتی با ارزش است.

  1. هارد باکس تلسکوپی کشویی

این محصول به خوبی از محتویات داخل خود محافظت می‌ کند. شکل آن مانند جعبه کبریت است و به صورت افقی باز و بسته می‌ شود.

  1. جعبه کتابی

این هارد باکس از بین انواع هارد باکس، بیشترین استفاده را برای بسته‌ بندی لوازم آرایشی و بهداشتی دارد. تفاوت این هارد باکس با جعبه سیگاری این است که باز و بسته شدن آن مانند کتاب است.

  1. هارد باکس شیاردار

از مهم‌ترین ویژگی‌ های این هارد باکس، حفظ امنیت محصول است. چرا که درب آن، به لبه‌ های برجسته قسمت لبه بالایی جعبه، چفت می‌ شود.

  1. هارد باکس مگنتی

ویژگی اصلی این هارد باکس داشتن درب مگنت دار است.

بیشتر بخوانید  بسته بندی با جعبه فانتزی | تولید و ساخت

تفاوت بین جعبه مقوایی معمولی و هارد باکس چیست؟

تفاوت بین جعبه مقوایی معمولی و هارد باکس چیست؟

به طور کلی می توان گفت که هارد باکس به نسبت جعبه مقوایی معمولی از استحکام و مقاومت بالاتری برخوردار است و به دلیل استفاده از مواد اولیه قوی تر، بهتر از محصولات درون خود محافظت می کند.

  • پایداری و بازدهی: از آنجایی که در تولید هارد باکس از مواد محکم و مرغوب استفاده می‌ شود، نسبت به جعبه مقوایی پایداری بیشتری دارند و می‌ توانند، در برابر آسیب‌ های خارجی، شکستگی و سایش مقاومت کنند. همچنین هارد باکس‌ ها برای مدت زمان طولانی‌ تری قابل استفاده هستند.
  • محافظت: طراحی هارد باکس‌ ها به شکلی است که اجسامی را که درون خود جای می‌ دهند را، ثابت نگه دارند و باعث جلوگیری از خراب شدن و آسیب دیدن اجسام شوند. اما معمولا در جعبه‌ های مقوایی معمولی، محافظت خاصی از اجسام صورت نمی‌ گیرد و احتمال آسیب دیدن اجسام زیاد است.
  • ساختار: جعبه‌ های مقوایی معمولی، معمولا از کاغذ مقوایی ساخته می‌ شوند، که در برابر آسیب‌ های خارجی، مقاومت آنچنانی از خود نشان نمی‌ دهند. اما انواع هارد باکس، از مواد مرغوبی مانند فوم و یا پلاستیک مقاوم و امثالهم ساخته می‌ شوند که توانایی مقاومت در برابر آسیب‌ های خارجی را دارند.
ویژگی های یک هارد باکس خوب
درج اطلاعات مهم بر روی بسته بندی
طراحی منحصر به فرد
در نظر گرفتن سلیقه مشتری
ماندگاری بالا
استفاده از مواد اولیه درجه یک

سخن پایانی

امروزه استفاده از بسته بندی مناسب برای محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار مهم است. از آنجایی که محصولات آرایشی و بهداشتی،  در برابر آسیب های خارجی احتیاج به مراقبت دارند، استفاده از بسته بندی مناسب و مرغوب برای که بتواند از محصولات در برابر صدمات و آسیب های خارجی محافظت کند، مهم و ضروری است. انواع هارد باکس از مواردی هستند که می توانند به خوبی از لوازم آرایشی و بهداشتی مراقب کرده و علاوه بر آن ظاهر زیبا و شکیلی نیز به محصولات بدهند.

بیشتر بخوانید  ایده هاردباکس مناسب لباس

سوالات متداول

  1.  هارد باکس چیست؟

هارد باکس، نوعی بسته بندی محصولات آرایشی که به نسبت بسته بندی های معلومی از مواد مرغوب و مستحکم تری در ساخت آن استفاده شده و از مقاومت بالایی برخوردار اند.

  1.   انواع هارد باکس ها کدام اند؟

جعبه سیگاری، هارد باکس تلسکوپی، هارد باکس تلسکوپی کشویی، جعبه کتابی، هارد باکس شیاردار و هارد باکس مگنتی از انواع هارد باکس ها هستند.